مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین، گفت: دو گره اساسی پیش روی منطقه آزاد قصرشیرین شامل تایید اساسنامه و انتخاب مشاور برای تدوین طرح جامع باز شد که خبری خوب و مسرت‌بخش برای مردم است.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ 10 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر نادر نادری با بیان اینکه در تاریخ ۱۴ دی ماه اساسنامه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به تایید شورای نگهبان رسید، افزود: تایید اساسنامه، در کنار تدوین طرح جامع دو کار اساسی و زیربنایی مورد نیاز برای اجرایی شدن این منطقه بود.

وی همچنین از انتخاب مشاور جهت تدوین طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین خبر داد و عنوان کرد: طی سفری که روز جمعه(۱۶ دی) به همراه استاندار، نماینده قصرشیرین و جمعی از مسئولین استان به شهرستان قصرشیرین داشتیم، مشاور رسما کار خود را آغاز کرد.

به گفته نادری، با نهایی شدن این دو کار مهم و زیرساختی، می‌توان گام به گام اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین را در کوتاهترین زمان پیش برد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین قرارداد تدوین طرح جامع را یکساله عنوان و اظهار کرد: درخواست ما از مشاور این بوده که توان و تمرکز خود را ابتدا بر محدوده ۷۰ هکتاری نزدیک مرز پرویزخان که قبلا در قالب منطقه ویژه اقتصادی اراضی آن به سرمایه‌گذاران واگذار شده بود قرار دهد تا مشکلات سرمایه‌گذاران رفع شده و بتوانند به فعالیت‌های اقتصادی خود ادامه بدهند.

نادری گام بعد از تایید اساسنامه و تدوین طرح جامع را تشکیل هیات مدیره منطقه آزاد قصرشیرین اعلام کرد و یادآور شد: در آینده نزدیک روند اخذ مجوزها برای شروع فعالیت‌های اقتصادی از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وسعت ۷۲۲۳ هکتاری منطقه آزاد قصرشیرین، ابراز امیدواری کرد با طی کردن گام به گام مراحلی که پیش رو است، شاهد واگذاری زمین به متقاضیان و سرمایه‌گذاران در این منطقه در آینده نزدیک باشیم.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین ابراز امیدواری کرد، با واگذاری زمین و پای کار آمدن سرمایه‌گذاران، هرچه زودتر رونق اقتصادی را در منطقه آزاد تجاری قصرشیرین شاهد باشیم و این منطقه که باید از سالیان قبل در استان اجرایی می‌شد، اگرچه با تاخیر اما با قدرت زیاد به رونق اقتصادی منطقه و استان کمک کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار