استاندار کرمانشاه با اشاره به افزایش مصرف گاز گفت: اصلاح الگوی مصرف گاز در کرمانشاه نیازمند برنامه بلند مدت است.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳ 09 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر محمد طیب صحرایی در جلسه مصرف بهینه انرژی استان که با حضور معاونین استانداری و جمعی از مدیران استان در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تصمیمات در حوزه‌های مختلف از جمله بخش انرژی باید متناسب با شرایط و بر پایه یک کار کارشناسی چند وجهی باشد و نظام چانه‌زنی باید از جلسات اداری حذف شود و تصمیم گیری بر اساس کار کارشناسی و داده‌های دقیق انجام شود.

وی با اشاره صحبت‌های ارائه شده در جلسه در خصوص لزوم کاهش مصرف انرژی سوخت ادامه داد: برای استفاده بهینه از انرژی در استان باید به سمت اجرای تدوین برنامه‌های میان مدت و بلندمدت گام برداریم و برنامه‌های مقطعی مشکلی را در بلندمدت حل نمی‌کند.

استاندار کرمانشاه یکی از برنامه‌های مهم برای رفع مشکل قطعی انرژی را توجه به دوگانه سوز کردن نیروگاه‌ها عنوان کرد و گفت: باید برای اجرای این موضوع در استان تصمیمات راهبردی و عملیاتی اتخاد شود.

وی همچنین با اشاره به گزارش هواشناسی استان مبنی بر ورود یک توده سرد از روز چهارشنبه تا پایان هفته به استان تاکید کرد: پیشنهادات برای کاهش مصرف سوخت باید کارشناسی شده باشد و اگر در نظر است که کاهش مصرف انرژی در ادارات صورت گیرد می‌توان با توجه به شدت بروز سرما در اوایل صبح زمان شروع ادارات در این چند روز را با تأخیر اعلام کرد.

صحرایی با تاکید بر برخورد جدی با ادارات و سازمان‌هایی که مصرف بهینه سوخت را رعایت نمی‌کنند، گفت: ادارات پرمصرف باید پاسخگو باشند حتی اگر استانداری باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به مهم بودن روند تولید در استان، دستگاه‌های خدمات رسان نباید در چنین وضعیتی نسبت به قطع مصرف سوخت و انرژی در صنایع بزرگ و تأثیرگذار استان اقدام کنند و آرامش خاطر بین تولیدکنندگان برای حفظ سوخت مصارف کارخانجات آنها باید حفظ شود.

استاندار کرمانشاه اجرای کار تبلیغی مناسب در راستای جلب مشارکت مردم در راستای توجه به مصرف بهینه سوخت را مورد تاکید قرار داد و افزود: همراهی و همکاری مردم در اجرای برنامه‌های مشارکتی برای کاهش مصرف انرژی الزامی است و در این راستا باید یک کار تبلیغی و تبیینی مناسب صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار