رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ۴.۷ میلیون تن محصولات کشاورزی کشور در کرمانشاه تولید می شود.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 08 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر علی چاله چاله صبح یکشنبه در دیدار با استاندار کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه در کشت محصولاتی چون نخود، گندم، چغندر، آفتابگردان، جو و …از رتبه‌های برتر کشوری برخوردار است و با بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولیدات کشاورزی بیش از چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی پس از ارائه آمارهای بخش کشاورزی استان به استاندار کرمانشاه به ارائه گزارشی از طرح اصلاح الگوی کشت ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و برش ویژه این طرح در استان کرمانشاه و پیشنهادات اصلاحی سازمان در این خصوص پرداخت.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به طرح کشت قراردادی در استان کرمانشاه پرداخت و گفت: در این راستا امسال کشت گندم آبی در غالب کشت قراردادی قرار گرفت و تاکنون بیش از ۶۵ درصد از اراضی گندم آبی استان تحت کشت قرار دادی قرار گرفته است.

چاله چاله به طرح جهش تولید در دیمزارها با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اشاره و تصریح کرد: در این طرح ۴۱۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان کرمانشاه تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار خواهد گرفت و تا به امروز این طرح در سطح ۳۲۲ هزار هکتار انجام شده است.

وی به طرح انتزاع و واگذاری مسئولیت‌های سازمان صمت به سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص نظارت بر بازار کالاهای کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این راستا از زمان واگذاری مسئولیت‌ها نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر بازار مستمر و مطلوب بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به مصوبات سفر هیأت دولت به استان کرمانشاه اشاره و اضافه کرد: مصوبات بسیار خوبی در سفر هیأت دولت به استان کرمانشاه در بخش کشاورزی داشتیم و حدود سه هزار میلیارد تومان در این راستا به استان کرمانشاه تخصیص یافت که مجموعه سازمان در تلاش هستند این اعتبارات هر چه سریع‌تر به بخش کشاورزی کرمانشاه تزریق شود.

چاله چاله به برنامه ریزی های سازمان برای تدارک و تأمین میوه شب عید پرداخت و گفت: در این راستا برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و مباشر طرح مشخص شده است.

وی خواستار حمایت استاندار کرمانشاه از بخش کشاورزی شد و افزود: بخش کشاورزی با سفره مردم و امنیت غذایی مردم عجین شده و چنانچه حمایت‌های استاندار در بخش کشاورزی را شاهد باشیم قطعاً موفقیت و توسعه این بخش امکان پذیر خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار