رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: دام‌های سبک و سنگین کرمانشاه در مقابل تب برفکی واکسینه می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ 08 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر مجید همتی اظهار کرد: مرحله دوم مایه کوبی دام‌های سبک و سنگین در مقابل بیماری تب برفکی در استان کرمانشاه آغاز شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در این مرحله حدود سه میلیون رأس دام سبک و ۱۰۰ هزار رأس دام سنگین در مقابل بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این مرحله دام‌های عشایر هم که به مناطق خارج استان یعنی ایلام، خوزستان و لرستان کوچ کرده اند واکسیناسیون می‌شوند.

همتی با بیان اینکه واکسیناسیون دام‌ها با بهره گیری از توان بخش خصوصی و دولتی و به صورت رایگان تا پایان اسفند ادامه دارد، خاطر نشان کرد: تب برفکی نوعی بیماری عفونی واگیر دار است که تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان و لنگش از نشانه‌های آن است.

وی از دامداران خواست برای انجام واکسیناسیون همکاری لازم را با گروه‌های دامپزشکی داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه علائم در دام با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی تماس بگیرند.‌

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار