معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: امسال ۲۷ عضو هیئت علمی در این دانشگاه جذب می‌شود و تلاش می‌شود در سال آینده این تعداد به دو برابر افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ 08 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم سیاوش وزیری در نشست خبری که امروز در دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان 10 دانشکده و مجتمع آموزش عالی و هفت بیمارستان آموزشی دارد که در شهر کرمانشاه فعالیت دارند و دو بیمارستان آموزشی دیگر در حال دریافت مجوز است که به آموزشی ارتقا پیدا کنند.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون 6153 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول به تحصیل هستند که 293 نفر به عنوان مهمان حضور دارند و در مجموع 3251 نفر از دانشجویان خانم و 2902 آقا هستند.

وزیری گفت: 2928 دانشجو در مقطع دکترای عمومی، 1949 نفر در کارشناسی پیوسته، 104 نفر در مقطع دکترای تخصصی، هشت نفر در حوزه دکترای پژوهشی و 432 دانشجوی تخصصی بالینی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه 646 دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه استان مشغول به استان هستند و سومین دانشگاه از نظر پذیرش دانشجوی خارجی است گفت: عمده دانشجویان از عراق و پاکستان هستند.

وزیری با اشاره به تنوع رشته‌ها در این دانشگاه افزود: 20 رشته کارشناسی پیوسته، 6 رشته کارشناسی ناپیوسته، 29 رشته کارشناسی ارشد، 12 رشته پی اچ دی، 21 رشته تخصصی بالینی، دو رشته فوق تخصص و سه رشته دکترای عمومی و یک رشته فلوشیپ در این دانشگاه وجود دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 545 عضو هیئت علمی شامل 270 نفر در حوزه اعضای هیئت علمی پایه، 266 عضو هیئت علمی بالینی و 9 عضو هیئت علمی گروه‌های عمومی در این دانشگاه وجود دارد عنوان کرد: از این تعداد 499 نفر عضو هیئت علمی آموزشی و 446 نفر آموزشی محسوب می‌شوند.

وزیری با بیان اینکه امسال 27 عضو هیئت علمی در دانشگاه جذب می‌شوند گفت: تلاش می‌شود در سال آینده این تعداد به دو برابر افزایش یابد و به 55 نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه حدود 35 درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه ارتقای مرتبه داشتند و به صورت مشخص بیش از 60 استاد تمام و 120 عضو هیئت علمی مرتبه دانشیاری دارند افزود: بیش از 80 درصد از اعضای هیئت علمی واجد شرایط پویش علمی پژوهشی هستند یعنی مشمول رکود علمی نیستند.

وزیری با اشاره به فعالیت یک مرکز آموزش مجازی در این دانشگاه، از پیگیری جهت ارتقای این مرکز به دانشکده مجازی خبر داد و گفت: با توجه به تحصیل بیش از 6150 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه هستیم به طوری که سرانه فضای آموزشی در تمام دانشکده‌های این دانشگاه حدود نصف استانداردهای کشوری است.

وی افزود: با توجه به سرانه پایین فضای آموزشی، نیاز است هرچه سریعتر پردیس دانشگاه ساخته شود تا بتوانیم به استانداردها در این زمینه نزدیک شویم و با افتتاح پروژه دانشکده دندانپزشکی پردیس دانشگاه در آینده نزدیک سرانه ما قدری افزایش می‌یابد اما تا رسیدن به استانداردها فاصله بسیار داریم که نیاز است پردیس دانشگاه به طور کامل افتتاح شود.

وزیری گفت: براساس برآوردها تا دو سال آینده گردش مالی آموزش مجازی و اعطای مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف از این طریق به حدود 325 میلیارد دلار می‌رسد که بازار بسیار خوبی است و ما هم باید بهره خود را از این بازار پرسود داشته باشیم؛ از طرفی هم اکنون 20 درصد محتواهای آموزشی ما قابلیت ارائه به صورت مجازی را دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار