مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه از افزایش مصرف گاز در ٱذر ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با استفاده از روش های بهینه می توان مصرف گاز را مدیریت کرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ 08 January 2023

ناصر حسینی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: مصرف گاز طی آذر ماه امسال (۱۴٠۱)
۴۷۸/۶۳۹/۵۶۳ متر مکعب است که این مصرف در آذر ماه سال گذشته (۱۴٠٠) ۴۷۲/۲۵۶/۹٠۷ متر مکعب بوده به این ترتیب مصرف گاز در آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۶ میلیون و ۳۸۲/۶۵۶ متر مکعب افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین مصرف گاز طی آبان ماه امسال
۴۸۳/۶۰۴/۱۳۶ متر مکعب بوده که در مقایسه با مصرف  آبان ماه امسال به مقدار ۳ میلیون و ۹۶۴/۵۷۳ متر مکعب کاهش یافته است که این کاهش مصرف به علت استفاده نیروگاه ها از مازوت، گازوییل و قطع گاز برخی واحدهای صنعتی بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه ادامه داد: برخی روش های کاهش مصرف گاز در کوتاه مدت بهینه سازی موتور خانه ها، پوشیدن لباس گرم در منازل، تنظیم دمای خانه و ادارات بر روی ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد است.

وی گفت: عدم پوشاندن رادیاتورها، استفاده از پرده های ضخیم، بستن کانال کولر، پوشاندن درزها هم از دیور روش های جلوگیری از اتلاف انرژی است ضمنا در خانه های روستایی چون اتلاف انرژی زیاد است علاوه بر موارد فوق پوشاندن پنجره ها و  گرم کردن یک محدوده خاص از منازل  توصیه می شود.

حسینی تاکید کرد: راهکارهای بلند مدت فرهنگ سازی در خصوص مصرف بهینه گاز، اصلاح و رعایت استانداردهای ساخت و ساز  با همکاری شهرداری ها و نظام مهندسی و مواردی چون استفاده از پنجره دوجداره و عایق کاری و استفاده از مصالح ساختمانی  و تجهیزات استاندارد خواهد بود. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار