استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شهدای گرانقدر و والامقام بر گردن همه ما حق دارند تاکید کرد که باید تلاش کنیم که ادامه دهندگان راه آنان باشیم و آرمان‌های آنان را زمین نگذاریم.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ 07 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «بهمن امیری‌مقدم» با حضور در منزل خانواده شهیدان «شهسوار امامی» و «مراد دوستی چقاکبودی» از آنها سرکشی کرد و از ایثار و صبوری خانواده شهدا به ویژه مادران آنها قدردانی نمود.

وی در این دیدارها با بیان اینکه ملت ایران قدردان خون شهدا هستند، گفت: شیرمردان بسیاری برای دفاع از ایران اسلامی از جان خود گذشتند و مردم عزیز ما قدردان این جانفشانی‌ها و شهادت طلبی‌ها هستند.

استاندار کرمانشاه افزود: شهدا و ایثارگران الگویی ماندگار برای جوانان ما هستند و باید این الگوها را هرچه بهتر و بیشتر از طریق رسانه ها به نسل جوان معرفی کنیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه گفت: ما و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید توجه داشته باشیم که راه شهدا برای ما حجت است و مواظب باشیم در دنیا در مسیر آنها حرکت کنیم و عکس شهدا عمل نکنیم.

امیری‌مقدم ادامه داد: امروز هم ما در جایگاه خدمت هستیم و باید از شهدا درس ایثارگری بگیریم و خدمتگزار مردم باشیم.

 «بهمن امیری‌مقدم» در ادامه دیدارهای هفتگی خود با خانواده شهدا؛ با حضور در منزل شهید «شهسوار امامی»، یاد و خاطره این شهید را گرامی داشت و از ایثار و صبوری خانواده شهید بویژه مادر گرانقدر شهید تقدیر کرد.

شهید امامی در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح خرمشهر(بیت المقدس) به فیض شهادت نائل آمده است.

امیری‌مقدم همچنین به دیدار مادر شهید «مراد دوستی چقاکبودی» رفت و یاد و خاطره این شهید گرانقدر را گرامی داشت و از ایثار و صبوری مادر شهید قدردانی کرد.

شهید دوستی در اردیبهشت سال ۱۳۶۲ در منطقه سومار به فیض شهادت نائل آمده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و یک هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار