مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش دمای هوا در استان گفت: پایان هفته جاری بارش‌های پراکنده و خفیفی در مناطق مختلف از جمله اورامانات خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 03 December 2022

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص وضعیت بارندگی در استان اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های هواشناسی در پایان هفته جاری بارش‌های ضعیفی پیش بینی می‌شوند که احتمال تقویت آن‌ها وجود دارد.

وی افزود: همچنین کاهش دمای ۳ الی ۴ درجه‌ای را تجریه می‌کنیم و از امشب تا پایان هفته افت دمای شبانه و روزانه خواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه این بارش‌ها را پراکنده اعلام کرد و گفت: بیشتر برای شمال و به خصوص منطقه اورامانات پیش بینی می‌شود اگر چه امکان دارد به صورت نقطه‌ای و پراکنده نقاط دیگر استان را هم در بر گیرد.

وی ادامه داد: بارش سال زراعی تا کنون ۳۸ میلی متر بوده و انحراف میانگین کل سال زراعی نسبت به سال گذشته منفی ۳۰ و انحراف آن نسبت به بلند مدت ۶۲ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: میانگین بارش شهر کرمانشاه هم ۲۴ میلی متر بوده که انحرافش نسبت به سال گذشته ۵۷ و در بلند مدت ۷۴ درصد کاهش داشته است.

دولتشاهی در پایان به کشاورزان و باغداران توصیه کرد چنانچه محصولات زراعی شان در مقابل سرما ضعیف است با توجه به کاهش دمایی که در هفته جاری تجریه می‌کنیم تمهیدات لازم را در این راستا به کار گیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار