رهاورد سفر ۲۳ تیرماه امسال رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمانشاه، ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال در حوزه اعتبارات و تسهیلات برای پیشرفت و آبادانی شهرستان سنقروکلیایی بود که با اجرایی شدن مصوبات این سفر بخشی از مسایل و مشکلات این شهرستان برطرف می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 01 December 2022

اختصاص ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور به سنقروکلیاییبه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا دولت مردمی ایران قوی توانسته با حضور مستمر در میان مردم در قالب سفر‌های استانی و عرصه‌های مختلف و با ایجاد ارتباط و همچنین جدیت و عزم مسئولان در راستای خدمت رسانی و انعکاس گسترده این خدمات حس آرامش را به جامعه تزریق کند و باعث ایجاد اعتماد در حوزه تصمیم گیری و خنثی سازی نقشه شوم دشمنان شود.

سفر یک روزه رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمانشاه در ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱، خیر و برکات بسیاری برای این استان محروم و شهرستان هایش به همراه داشت که در مجموع در این سفر۲۰۰ طرح در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی به تصویب رسید.

اعتبار طرح‌های مصوب سفر رییس جمهور بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان بود که از این اعتبار ۲۹۷ میلیارد تومان سهم شهرستان سنقرکلیایی است.

شهرستان سنقروکلیایی با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اختصاص ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای پیشرفت و آبادانی سنقروکلیایی

اولویت دولت سیزدهم، تلاش برای رفع مشکلات و تقویت امید در جامعه است

سرپرست فرمانداری شهرستان سنقروکلیایی در راستای اطلاع رسانی خدمات دولت سیزدهم و سفر نماینده رییس جمهور به این شهرستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پیش از سفر رییس جمهور، نواقص و مشکلات این شهرستان احصا شد که مهمترین آن‌ها آبرسانی به روستاها، تکمیل تصفیه خانه آب شرب و فاضلاب شهر سنقر، آبرسانی به روستاها، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های حوزه تولید، اشتغال، فرهنگ، نوسازی و تجهیز امکانات و خدمات عمومی، توسعه شبکه راه‌های ارتباطی، توجه به عمران شهری و روستایی، کشاورزی، دامپروری، تولید طیور، صنایع دستی و بازار است.

«علی قربانی» بیان کرد: در نشست با وزیر امور اقتصاد و دارایی که به شهرستان سنقر سفر کرده بود طی دیدار و ملاقات عمومی با تعدادی از همشهریان، مشکلات عمومی شهرستان در جلسه مذکور مطرح و دستورات لازم توسط نماینده ویژه رییس جمهور صادر گردید.

او افزود: اعضا هیات دولت سیزدهم در این سفر تاکید کردند که مسئولان با اقدامات عملی و تلاش بی‌وقفه در جهت بر طرف کردن مشکلات و تقویت امید در جامعه گام‌هایی اساسی بردارند.

اختصاص ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای پیشرفت و آبادانی سنقروکلیایی

اختصاص ۲۳۷ میلیارد تومان اعتبار سفر استانی هیات دولت به سنقر

سرپرست فرمانداری سنقروکلیایی در ادامه به پروژه‌هایی که از اعتبارات سفر رییس جمهوری برخوردار شدند، اشاره کرد و توضیح داد: تکمیل دوبانده سازی محور سنقر- بیستون، بهسازی راه سنقر-کامیاران، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر سنقر، آبرسانی به شهر سنقر و تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری شهرک ولیعصر (عج) از جمله پروژه‌های اولویت دار شهرستان می‌باشد که از اعتبارات سفر رییس جمهوری به استان کرمانشاه برخوردار شدند و به صورت مستقیم ۲۳۷ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده اند.

وی همچنین اضافه کرد: بخش دیگری از اعتبارات تخصیص یافته در این سفر از طریق ادارات کل به پروژه‌ها تزریق خواهد شد.

سرپرست فرمانداری سنقروکلیایی خاطرنشان کرد: ساخت مدارس جهت جایگزینی مدارس کانکسی، مرمت، لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی، رفع نقاط حادثه خیز، نوسازی شبکه برق، تجهیز بیمارستان، تجهیز مدارس، تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش، هوشمند سازی مدارس، آسفالت معابر شهری، تکمیل پروژه‌های ورزشی از دیگر مصوبات این سفر بود که اعتبار آن‌ها به صورت کلی در اختیار شورای برنامه ریزی استان قرار گرفته و مراحل توزیع شهرستانی این اعتبارات در سطح استان در حال اجراست.

قطار امیدبخش توسعه در شهرستان سنقر سرعت گرفت

نماینده دولت سیزدهم در شهرستان سنقرکلیایی در ادامه به دیگر مصداق‌های توسعه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به امر توسعه زیرساخت‌ها در سال‌های اخیر، تبدیل و اتصال بزرگراه سنقر- بیستون به بزرگراه همدان - سنندج، گازرسانی ۱۰۰ درصدی به تمامی روستا‌های شهرستان، احداث پست فوق توزیع برق شهرستان با پیشرفت بیش از۶٠ درصد با چشم‌انداز رفع نیاز ۱۰۰ ساله شهرستان، توسعه شهرک صنعتی، پیشرفت ٢٠ درصدی پتروشیمی سنقر، همچنین برنامه ریزی جهت احداث واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری در شهرستان به عنوان برنامه‌های اجرایی سال‌های اخیر در شهرستان است.

اختصاص ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای پیشرفت و آبادانی سنقروکلیایی

پتروشیمی سنقر با اعتبار ۶۰ میلیون دلار در حال ساخت است

سرپرست فرمانداری سنقروکلیایی در ادامه با اشاره به اینکه واحد پتروشیمی شهر سنقر که در سال ۱۳۹۸ توسط شرکت صنایع شیمیایی نگین سنقر عملیات اجرایی آن آغاز شده و پیشرفت فیزیکی بیش از ۲۰ درصد داشته است، اظهار کرد: هم اکنون فاز ابتدایی آن با هدف تولید متیل آمین و سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلار و اشتغال مستقیم ۱۲۰ نفر در حال تکمیل است و فاز‌های توسعه‌ای آن نیز در دستور کار قرار دارد.

قربانی همچنین ایجاد پالایشگاه گیاهان دارویی، حوزه معادن و شناسایی پهنه‌های معدنی از طریق شرکت ایمیدرو و بهره برداری از آن، اجرای طرح واحد پلی استال در کنار طرح پتروشیمی سنقر را از جمله برنامه‌های آینده شهرستان در حوزه صنعتی عنوان کرد.

اختصاص ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای پیشرفت و آبادانی سنقروکلیایی

اختصاص اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی جهت تکمیل بزرگراه سنقر - بیستون

قربانی معتقد است؛ یکی از موضوعاتی که می‌تواند در توسعه و سرعت رشد و پیشرفت و حل برخی از مشکلات از جمله مهاجرت معکوس کمک کند بحث اجرای عملیات احداث بزرگراه بیستون به سنقر و وینسار است که این پروژه از سال ٩٣ کلید خورده و اکنون در حال تکمیل است.

وی افزود: اکنون ۲۵ کیلومتر از مسیر سنقر به بیستون در قالب قرارداد‌های ابلاغی به پیمانکاران در حال اجراست و در سفر رییس جمهور به استان، اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای این پروژه به تصویب رسید.

او ادامه داد: یکی از پروژه‌های با اهمیت شهرستان سنقروکلیایی، بهسازی و آسفالت راه اصلی سنقر به کامیاران بوده که ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به تصویب رسید.

سرپرست فرمانداری سنقروکلیایی در ادامه یادآور شد: در حوزه راه‌های روستایی نزدیک به ١٧٠ کیلومتر راه خاکی و شوسه است که البته در سال پیش رو برنامه‌های خوبی در این زمینه تدوین و در دست اجرا داریم که انشالله بتوانیم در این حوزه گام موثری برداریم.

قربانی اضافه کرد: همچنین در حوزه ترمیم، لکه گیری، بهسازی و آسفالت راه روستایی و روکش آسفالت در سال جاری حدود ۵۲ کیلومتر راه شهرستان با اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

اختصاص ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای پیشرفت و آبادانی سنقروکلیایی

۷۵۰ میلیارد ریال برای پست برق سنقر سرمایه گذاری شده است

قربانی با اشاره به اینکه شهرستان سنقر طی سال‌های گذشته در مدار توسعه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در حوزه برق احداث پست فوق توزیع جدید برق در شهرستان با ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی تا به امروز بیش از ٧۵ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده که امیدواریم تا پایان ١۴٠٢ وارد مدار شود.

وی همچنین اضافه کرد: پست برق قبلی هم در داخل شهرستان استفاده خواهد شد و به منظور پوشش منطقه کلیایی در این محل احداث و شهرستان صاحب ۲ پست برق خواهد شد که تا ۱۰۰ سال آینده مشکلی برای تامین مصارف خانگی و صنعتی نخواهیم داشت.

اختصاص ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای پیشرفت و آبادانی سنقروکلیایی

نوسازی شبکه برق سنقر با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال

قربانی با بیان اینکه نوسازی شبکه برق ۱۵ روستا و شهر سنقر نیز تا پایان سال جاری با اعتبار بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال انجام می‌شود، افزود: برابر ارزیابی‌های صورت گرفته امید است که تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام شبکه توزیع برق شهرستان به عنوان نخستین شهرستان در سطح استان نوسازی و بهینه شود.

گفتنی است؛ در شهرستان سنقروکلیایی بیش از یک هزار و ۳۳۰ کیلومتر شبکه توزیع برق وجود دارد که در سال‌های اخیر ۷۰ درصد شبکه شهر سنقر، ۷۰ روستا و همچنین شبکه شهر سطر نیز نوسازی و بهینه شده است.

۱۱ مدرسه در سنقر در دست ساخت است

وی توضیح داد که در حوزه مدرسه سازی ١١ مدرسه هم اکنون در سطح شهرستان در حال ساخت است، در این حوزه برای امسال برنامه حذف مدارس کانکسی را در دستور کار قرار دادیم.

اختصاص ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای پیشرفت و آبادانی سنقروکلیایی

با حمایت دولت ۱۷ هزار هکتار طرح آبخیزداری در سنقر اجرا می‌شود

سرپرست فرمانداری سنقروکلیایی در ادامه به خدمات دولت در حوزه آبخیزداری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بیش از ١۵ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان اعتبار برای امسال در نظر گرفته شده که در ١٧ هزار هکتار طرح‌های آبخیز داری انجام خواهد شد.

او تاکید کرد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری، آبخوان داری، مکانیکی و بیومکانیکی در کانون‌های مستعد ایجاد سیلاب، مخاطرات بروز سیل کاهش چشمگیری خواهد یافت.

اختصاص ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای پیشرفت و آبادانی سنقروکلیایی

توسعه ۸۰ هکتاری شهرک صنعتی سنقر در دستور کار است

قربانی در ادامه با بیان اینکه در حوزه زیرساختی توسعه شهرک صنعتی سنقر در دستور کار قرار گرفته، عنوان کرد: حدود ۴٠ هکتار فاز توسعه‌ای در نظر گرفته شده و هم اکنون در مرحله آماده سازی می‌باشد، همچنین یک ناحیه صنعتی روستایی با مساحت ۴٠ هکتار هم در مرحله اجرا داریم که کار خرید (تملک) زمین انجام شده و در مرحله انتقال سند هستیم.

سرعت و شتاب بخشی آهنگ توسعه سایت‌های مخابراتی در سنقر

سرپرست فرمانداری سنقروکلیایی در ادامه سخنان خود گریزی هم به سرعت بخشی پروژه‌های مخابراتی در این شهرستان زد و افزود: در حوزه ارتباطات برنامه‌های خوبی در دستور کار است؛ از سال گذشته ١٢ سایت مخابراتی برای شهرستان در نظر گرفته شد که پنج مورد تا پایان خرداد وارد مدار شد و هفت مورد دیگر را شرکت مربوطه قول تکمیل تا دهه فجر امسال را داده که با تکمیل این پروژه تقریبا ۱۰۰ درصد شهرستان تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

اختصاص ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای پیشرفت و آبادانی سنقروکلیایی

طرح هادی ۳۴روستای سنقر با اعتباری بیش از ۱۶۵ میلیارد ریال بازنگری و اجرا شد

این مسئول در ادامه با بان اینکه در سال گذشته در بخش توسعه روستایی شهرستان بازنگری طرح هادی تعداد ۲۰ روستا با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد ریال انجام گرفته و اجرای طرح هادی ۱۴ روستا با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال نیز به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد ۳۰ روستا از پروژه‌های اجرای طرح هادی برخوردار می‌شود و بازنگری طرح هادی ۱۲ روستا نیز در دستور کار بنیاد مسکن می‌باشد.

اختصاص ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای پیشرفت و آبادانی سنقروکلیایی

پوشش بیمه‌ای ۸۰ درصدی جمعیت شهرستان سنقروکلیایی

این مقام مسئول همچنین به خدمات بیمه‌ای به شهروندان سنقری اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار این فعالیت‌ها در حوزه خدمات دهی به مردم کار‌های بزرگی انجام شده که می‌شود به گسترش چتر بیمه‌ای در همه لایه‌ها اشاره کرد؛ از جمله بیمه ساکنین محلات کم برخوردار فاقد پوشش بیمه‌ای توسط مجموعه بیمه سلامت و افزایش پوشش خدمات بیمه‌ای از جمله خدمات ناباروری و سایر حمایت ها.

وی اظهار کرد: در حوزه شهرستان سنقر بیش از ۸۰ درصد مردم دارای پوشش بیمه‌ای هستند که حدود ۶۴ هزار نفر بیمه سلامت و بیش از ٣٠ هزار نفر نیز بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار