مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: حدود ۴٠ مرکز ثابت و ۴ مرکز سیار کانون در سطح استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ 30 November 2022

محمد خیاط زنجانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در مراکز کانون مخاطبین اصلی ما کودکان و نوجوانان بین سنین ۵ تا ۱۸ هستند و اعضای ۱۸ ساله به عنوان اعضای ارشد تلقی می‌شوند.

وی افزود: کانون دارای ۵۴ کارگاه در بخش فرهنگی است، کتابخوانی، گفتگو‌های آزاد و مباحث حوزه‌های قرآن هم برگزار می‌شود و در بخش هنری کلاس‌های هنری نقاشی، خطاطی و سفالگری و در بخش ادبی هم کلاس‌های آموزشی، نویسندگی و آموزش‌های اصول‌های شاعری برگزار می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به کارگاه‌های تخصصی مثل آموزش انیمیشن و کارگاه‌های چرتکه و رباتیک و...، ادامه داد: این کلاس‌ها در صورت داشتن متقاضی برگزار می‌شود.

وی گفت: محوری‌ترین فعالیت که جزو لاینفک فعالیت‌های کانون است مسئله کتاب و کتابخوانی است همه مراکز کانون مجهز به ۷۰۰۰ هزار عنوان کتاب هستند که تمامی افرادی که به عضویت مراکز کانون در می‌آیند
لازم است قبل از آن به عضویت کتابخانه‌ها در بیایند تا به صورت کامل و جامع از امکانات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه ۴۰ مرکز ثابت و ۴ مرکز سیار در ۳۶ مرکز استان و ۱۴ شهرستان کرمانشاه دارد
مرکز سیار روستایی و شهری به فعالیت در روستا‌ها مشغول می‌شوند که در حال حاضر دوگروه اعزامی داریم.

وی در خصوص فعالیت این مراکز خاطر نشان ساخت: این مراکز هفتگی به روستا‌ها مختلف می‌روند و مراکز سیار شهری هم به مناطق محروم یا قسمت‌هایی که مرکز ثابت نداریم اعزام میشوند در مجموع دو گروه سیار شهری و روستایی ۱۱ اعزام در هفته دارند.

خیاط زنجانی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای سه اصل اساسی مهم شامل رشد قدرت تعلق و تفکر، تثبیت هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی است که فعالیت‌های کانون پیرامون این سه محور خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار