رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه با اشاره به چالش کم آبی، از عدم میزبانی تالاب هشیلان از پرندگان مهاجر در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 30 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه محمدحسین فلاحتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تالاب هشیلان هر ساله در آخرین ماه پاییز مقصد پرندگان مهاجر بسیاری است، اما امسال با گذشت چند روز از آغاز ماه آذر هنوز خبری از حضور همیشگی مهمانان زمستانی در این تالاب نیست.

وی افزود: تنها تعداد اندکی حواصیل و لک لک در اطراف تالاب هشیلان و رودخانه قره‌سو مشاهده شده است که این تعداد نیز باقی فصل زمستان را در اطراف سد‌های مناطق گرمسیری استان مانند سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصر شیرین سپری می‌کنند.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: خشکسالی‌های اخیر و برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی خط قرمز را رد کرده و بارندگی‌های اخیر تنها تأثیر اندکی در احیا تالاب هشیلان داشته است.

فلاحتی عنوان کرد: اگر بارش‌ها ادامه داشته باشد می‌توان امیدوار بود که تا ۲ ماه آینده این تالاب به صورت کامل احیا و پذیرای پرندگان بیشتری باشد، مهاجرت پرندگان به تالاب هشیلان معمولاً از اوایل آذر آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی در خصوص تالاب هشیلان خاطرنشان کرد: تالاب هشیلان در ۲۶ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه در مسیر جاده کرمانشاه به روانسر قرار دارد، این تالاب زیستگاهی مناسب برای پرندگانی مثل لک لک، حواصیل، بوتیمار، مرغابی غار خاکستری و انواع اردک به شمار می‌رود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار