مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به کاهش تولید آبزیان، گفت: بحران خشکسالی مانع توسعه شیلات کرمانشاه است.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ 29 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر فرزاد افضلی اظهار کرد: استان کرمانشاه در سال‌های اخیر نسبت به سایر استان‌ها در کشور از بحران خشکسالی و کمبود بارش‌ها بیشتر متضرر شده است و این معضل تأثیر مستقیمی بر تولیدات آبزیان و توسعه شیلات دارد.

وی افزود: هدف تولید آبزیان در سال جاری ۲۳ هزار تن بوده که در سال گذشته به دلیل کمبود‌های بارندگی به ۲۱ هزار تن رسیده و در نظر داریم با حفظ میزان تولید سال گذشته این مقدار تا پایان سال افزایش یابد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: توسعه پروژه‌های شیلات نیازمند تخصیص منابع آبی است که این مهم با افزایش نزولات جوی و بارش برف در زمستان سال جاری محقق می‌شود و تاکنون تأمین منابع آبی مزارع و مجتمع‌های پرورش ماهی به سختی انجام شده است.

پیش بینی کاهش ۳۰ درصدی تولید برای سال آینده

افضلی عنوان کرد: روند کاهش نزولات جوی تهدید جدی برای تولیدات سال آینده است به حدی که میزان تولید آبزیان استان در سال آینده با ۳۰ درصد کاهش پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به بحران کم‌آبی در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برخی از سد‌های غیرشرب در استان که برای پرورش ماهی در نظر گرفته شده بود و مطالعات بسیاری هم روی آن انجام شد برای تأمین آب شرب استان از حالت غیر شرب به شرب تغییر داده شد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از نمونه سد‌های غیرشرب استان کرمانشاه به سد شرف‌شاه در سومار اشاره و بیان کرد: این سد برای کشاورزی در نظر گرفته شده بود، اما به دلیل کم‌آبی به شرب تغییر داده شد و اجازه استفاده از آن به سرمایه‌گذاران داده نمی‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار