مدیر پایانه مرزی پرویزخان گفت: وضعیت تردد کامیون‌های صادراتی و ترانزیت امروز دوشنبه ۷ آبان در این مرز بین‌المللی به صورت عادی در جریان است.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 29 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه «امین حیدریان» افزود: در پایانه مرزی پرویزخان روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه کامیون حامل کالا به عراق خارج می شود که تعداد کامیون ها نیز در حال افزایش است.

وی اظهار داشت: هیچ گونه مشکل و توقفی در پایانه مرزی پرویزخان وجود ندارد و در پایانه مرزی خسروی نیز شاهد تردد کامیون های صادراتی هستیم که روزانه ۵۰۰ تا ۵۳۰ دستگاه کامیون حامل کالا از این پایانه مرزی به سمت عراق خارج می شود.

مدیر پایانه مرزی پرویزخان در ادامه گفت: به طور کلی روزانه شاهد تردد بیش از یک هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی از مرزهای پرویزخان و خسروی هستیم.

به گزارش ایرنا با وجود فضاسازی رسانه ای معاندان مبنی بر اعتصاب کامیون داران، تردد کامیون ها در مرزهای خسروی و پرویزخان عادی بوده و روزانه تعداد کامیون های حامل کالاهای صادراتی از این مرزها در حال افزایش است.

مدیر پایانه مرزی پرویزخان: تردد کامیون‌ها در این مرز عادی است

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار