مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: یکی از استان‌های پیشرو در بحث بازیافت زباله استان کرمانشاه است که بیش از ٧٠ درصد زباله‌ها از طریق سایت بازیافت دفع می شود.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹ 28 November 2022

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: یکی از استان‌های پیشرو در بحث بازیافت زباله، استان کرمانشاه است که بیش از ۷۰ درصد زباله از طریق سایت بازیافت انجام می‌شود.

وی افزود: اخیرا کار مثبتی که انجام شده RDF است که یک قرارداد بین شهرداری و سیمان غرب میباشد از این پس سیمان غرب سوخت مورد نیاز خود را از طریق همان زباله‌ها تامین می‌کند و در راستای تولد‌های خود
کار‌های خود را انجام می‌دهد.

وی گفت:. خوشبختانه از این به بعد کل زباله‌ها نظیر لاستیک، کاغذ... که قابلیت اشتعال دارند به کارخانه سیمان غرب و در راستای فعالیت‌های ٱن بخش تحویل داده و از طریق سوخت همین زباله‌ها بتوانند تولید سیمان داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: در صورت انجام این کار مثبت احساس می‌کنم ۱۰۰ درصد زباله هایمان در راستای بهبود محیط زیست تبدیل به کود می‌شود یا اینکه به عنوان انرژی در سیمان غرب مصرف می‌شود و در تولید سیمان این کار‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به موضوع فرهنگ تفکیک زباله افزود: اصل فرهنگسازی، مردم هستند یک بخش به هرصورت به سازمان و دستگاه‌های ذی ربط مانند محیط زیست، بهداشت و شهرداری مرتبط است و در بخش دیگر هم باید آنقدر فرهنگ سازی صورت گیرد تا مردم هم کمک کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در این ارتباط کود است، باید از طریق جهاد کشاورزی و دستگاه‌های ذی ربط خریداری صورت گیرد و آنجا به شکل یک اشتغال زایی حدود ۷۰ الی ۸۰ نفر مشغول به کار شوند تا حداقل بتوانند درآمدی برای افرادی که آنجا هستند از طریق فروش کود و برای تولید و جذب نیرو تاثیرگذار هستند، داشته باشند.

وی درباره فرهنگسازی مردم اضافه کرد: برای فرهنگ سازی تفکیک زباله‌ها یک سری برنامه‌ها ازطریق صداوسیما داشتیم، اما در موضوع فرهنگسازی، شهرداری بر اساس قوانین مدیریت پسماند، مدیریت زباله‌های شهری بر عهده شهرداری است چرا که به هر صورت مبلغی بابت این کار از مردم دریافت می‌کند، شهرداری موظف است در بحث فرهنگ سازی وظایف خود را انجام دهد.

وی در خصوص گشت و پایش منابع آلوده کننده افزود: سازمان محیط زیست ناظر است و حکم اجرای قانون بر عهده اوست، اگر شهرداری کوتاهی کرد و اخطاریه هم صادرکردیم، اخطار به شهرداری ارسال می‌شود که این زباله‌های رها شده انباشت شده و این جزو وظایف محیط زیست است، اما شهرداری موظف است چرا که درآمد این برای شهرداری است.

جلیلیان در خصوص زباله‌های بیمارستانی تاکید کرد: ۲۴ بیمارستان قرارداد دارند که زباله‌های این بیمارستان جمع آوری می‌شوند ابتدا باید خطرسازی از طریق سیستم بی خطرسازی صورت گیرد، وقتی مواد خاکستر شد می‌توانند همان محلی که محل تخلیه زباله است و در صورت تخلف هر کدام از بیمارستان‌ها برای دفن زباله‌ها بدون بی خطر سازی بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با این افراد برخورد می‌شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار