استاندار کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
استاندار کرمانشاه از بررسی سه پروژه ایدرو در کرمانشاه خبر داد و گفت: نیروگاه ۵٠٠ مگاواتی کرمانشاه وارد فاز اجرایی شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵ 27 November 2022

بهمن امیری مقدم در حاشیه نشست ستاد تسهیل که با حضور رییس هیئت عامل ایدرو برگزار شد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه مدتی است که محل ورود واحد‌ها و  شرکت‌های اقتصادی و دولتی است که امید است برای رفع مشکلات بیکاری در استان گام‌های موثر برداریم.

وی افزود: امروز در راستای سفر مقام معظم رهبری و سفر ریاست جمهوری رئیس و هیئت مدیره شرکت ایدور در کرمانشاه حضور یافتند و به بررسی سه پروژه  پرداختند یکی از پروژه‌ها بیواتانول تنها شرکتی که به عنوان سوخت سبز  در کل کشور راه اندازی می‌شود، است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این پروژه در ایام دهه فجر  به بهره برداری خواهد رسید و از مزایای  آن کمک به تامین سوخت سبز کشور و تامین غذا‌های دامپروری است.

وی اضافه کرد: شرکت بعدی مربوط به  ارز‌های خروجی از کشور، شرکت بیوامپلنت بود که مشکلات آن حل شد این شرکت در مسیری قرار می‌گیرد که به زودی نیاز کشور را برطرف و از خروج ارز جلوگیری کند.

این مسئول گفت: بازدید بعدی از شرکت ایران‌خودرو صورت گرفت، درصدی از سهامداران این شرکت ایدرو هستند، توسعه ایران خودرو و ایجاد اشتغال در این شرکت از خواسته‌های مهم طرح شده بود، همچنین پالایش گیاهان دارویی مورد توجه قرار گرفت.

امیری مقدم گفت: بر اساس درخواست‌های مطرح شده در سفر ریاست جمهور دستگاه‌های دولتی ملزم شدند در ۱۴ شهر در کرمانشاه سرمایه گذاری کنند.

این مسئول  در خصوص تاسیس نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی   افزود: جلسات متعددی در کشور  با واحد‌ها و سازمان‌ها همچنین وزارتخانه ها، معاونین وزرا و هلدینگ‌ها   هایی که ضرورت دارند برگزار و همکاری لازم صورت می‌گیرد، به واسطه نیاز‌های استان جلسات تخصصی برگزار شده و طبق تفاهم نامه‌ای که امضا شد، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در استان کرمانشاه سرمایه گذاری خواهد شد  که یکی از درخواست‌های ما نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی بود خوشبختانه این پروژه به مسیر اجرایی وارد شده است.

امیری مقدم تاکید کرد: همگی باید دست به دست یکدیگر بدهیم  تا مشکلات و نگرانی‌های مردم کرمانشاه حل شود و قدم‌های بزرگی در این راستا برداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار