مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تاکنون نزدیک ٣٢ هزار فرصت شغلی معادل ٧٠ درصد سند اشتغال استان محقق شده که گتا پایان سال ١۴۰١ منجر به کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در استان می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ 27 November 2022

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: نظارت بر اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های اشتغال و سرمایه گذاری یکی از وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها است، یکی از محوری‌ترین سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم، مقوله اشتغال است.

وی افزود: در همین راستا، برنامه‌های زیادی در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری به مرحله اجرا در آمده، معاونت اشتغال در ادارات کل در حوزه‌های مختلف شامل دبیرخانه، کارگروه اشتغال، خدمات اشتغال وکاریابی ها، کارآفرینی و اشتغال اتباع خارجی این وظیفه مهم را دنبال می‌کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه معاونت اشتغال ضمن ارائه خدمات در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری، مباحث مرتبط در این حوزه را مورد نظارت قرار می‌دهد، تصریح کرد: ارائه گزارش‌های دوره‌ای در راستای اجرای سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان و نیز عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل برنامه‌ها را پایش می‌کند.

وی گفت: در در اولین قدم برای سال ۱۴۰۱ سند توسعه اشتغال استان را بر اساس سیاست‌های دولت مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال تدوین کردیم، در این سند ۴۶ هزار و ۸۲ فرصت شغلی به منظور کاهش نرخ بیکاری پیش بینی شد که تاکنون نزدیک ۳۲ هزار فرصت شغلی معادل ۷۰ درصد سند محقق شده که امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۱ منجر به کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در استان شود.

احمدی در خصوص نرخ بیکاری در استان اضافه کرد: برابر اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل تابستان ۱۳.۶ درصد می‌باشد که نسبت به تابستان سال گذشته با ۱۴ درصد و نیز بهار امسال با ۱۵.۴ درصد روندی کاهشی داشته و این روند کاهش نرخ بیکاری استان در سه فصل متوالی بوده و کمترین میزان نرخ بیکاری در هشت سال گذشته را رقم زده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار