مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر حدود ۴۵ درصد از ظرفیت سد‌های استان آب دارد.
کد خبر: ۱۰۷۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ 26 November 2022

محمود رضا شهلایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: میزان پرشدگی سد‌های استان حدود ۴۵ درصد (۴۴/۹۸) است و حدود ۵۵ درصد از ظرفیت سد‌ها هم خالی است.

وی با بیان اینکه با احداث ۱۲ سد که اکنون در حال بهره برداری است، دو سد دیگر مانند آناهیتا در کنگاور و قشلاق در صحنه در آینده به این ۱۲ سد اضافه می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه بخشی از آب شرب کلانشهر کرمانشاه از گاوشان تامین می‌شود، تصریح کرد: بارش‌های امسال به صورت ذخیره در زمین و به صورت آب‌های زیر زمینی انباشته می‌شود.

شهلایی تاکید کرد: این بارش‌ها در مرحله بعد به صورت رواناب پشت سد‌ها رفته و به تناسب میزان بارندگی پشت سد‌ها مهار می‌شوند.

وی ادامه داد: این تاسیسات فقط برای موارد مربوط به آبرسانی وآبیاری طراحی و احداث شده و به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نیست.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان کرمانشاه با تأکید بر این موضوع که در حاشیه سد‌ها تابلو‌های هشداردهنده و شنا ممنوع نصب شده است، افزود: مسؤولیت هرگونه صدمات جانی ناشی از این امر به عهده افراد است.

وی گفت: جریان‌های حاکم در سد‌ها و تاسیسات آبی افراد را به عمق آب می‌کشد و منجر به مرگ آن‌ها می‌شود از این رو آشنایی با مهارت شنا نیز نمی‌تواند جان افراد را نجات دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار