مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال حدود ١١ هزار و ٧٠٠ نفر جهت سوادآموزی در استان کرمانشاه شناسایی شدند که نسبت به سال گذشته با ١١ درصد رشد همراه بوده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 26 November 2022

سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص نحوه ثبت نام سواد آموزان در نهضت‌های سواد آموزی اظهار کرد: بعد از پالایش اسمی و شناسایی افراد، در سامانه سواد آموزی (saved.ir) ثبت نام می‌شوند.

وی افزود: سراسر کشور به این سامانه متصل هستند که بعد از ثبت نام افراد در سامانه سوادآموزی توسط آموزش دهنده‌ها شناسایی می‌شوند و تک تک این افراد را مجدداً معرفی می‌کنند تا سطح سواد افراد مشخص شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: سه سطح سواد آموزان اعم از سوادآموزی، مرحله تحکیم و انتقال می‌باشد که بعد از شناسایی آموزش انجام خواهد گرفت، قبل از مرحله آموزش کلاس برگزار می‌شود.

وی گفت: نقش دیگر سواد آموزی تفاهم نامه‌ای است که با سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف جهت تحت پوشش قرار دادن آن افراد انجام می‌دهد که حجم ابلاغی از این طریق شناسایی شده و به تهران ابلاغ می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر شناسایی شدند که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشتیم و این حجم به تهران ابلاغ می‌شود، پس از تایید هزینه این تعداد به کرمانشاه مجدداً ارسال می‌شود و با بازگشت این هزینه به شورای پشتیبانی توسط استاندار که رئیس شورای عالی پشتیبان استان هستند مجدد این حجم را تایید و پس از تایید کار آموزش را آغاز می‌کنیم.

محمدی گفت: آموزش تابعی در کنار سایر آموزش‌ها را انجام می‌دهیم یعنی افراد را به جز آموزش خواندن و نوشتن و مهارت احکام و علوم دینی و حساب و ریاضی آموزش‌های دیگری از جمله در زمینه کلاس‌های فنی حرفه‌ای نیز آموزش می‌دهیم.

وی تصریح کرد: با اداره کشاورزی و ترویج استان نیز تفاهم نامه‌ای امضا شده که آموزش تابعی شامل فعالیت‌های کشاورزی در کنار کلاس‌های آموزشی کشاورزی ارائه شود.

وی افزود: برای زندان کرمانشاه قرار است یک کار خلاقانه انجام دهیم که به رئیس دادگستری شورای پشتیبانی استان ارسال شده تا افرادی که آموزش می‌بینند تخفیف مجازات برای این افراد قائل شوند.

محمدی گفت: از آن حجم ابلاغی حدود ۹۷ درصد از افراد تحت پوشش قرار گرفتند و جزء سه استان رتبه برتر کشور بودیم.

محمدی تاکید کرد: همایش سراسری هم از روسای سواد آموزی برگزار شده جهت توانمند سازی مدرسین و روسای نهضت ۲۴ گانه استان کرمانشاه که در این دوره مدرسین حضور دارند و علوم روز سواد آموزی به این افراد آموزش داده می‌شود که این افراد در سراسر استان در محل سکونت خودشان کار توانمند سازی را بومی سازی کنند.

وی تشریح کرد: همیاری دوستان جهادی با امامان جماعت، بسیج سازندگی و افرادی که در فعالیت‌های مردم نهاد فعالند نیز وجود دارد، تفاهم نامه امضا کردند تا از این حجم ابلاغی کمک گرفته و بصورت جهادی ورود کنند.

محمدی گفت: ما ۱۶ حوزه جهت تعلیم سواد آموزی در سطح استان و شهرستان‌های بزرگ به صورت ثابت دایر کردیم، اما آموزش دهنده‌ها از تمام مدارس و مساجد و... استان به صورت متغیر جهت توانمند سازی و آموزش استفاده کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار