بازار پر از انواع میوه‌های پاییزی است، از سیب و انار و نارنگی گرفته تا پرتقال و کیوی و خرمالو.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴ 25 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا وفور میوه امسال در بازار کرمانشاه مشهود است. علاوه بر مغازه‌داران، بازار اصلی دست فروشندگان سیار است و در هر گوشه‌ای از شهر انواع میوه و تره‌بار را در وانت‌هایشان به فروش می‌رسانند، با قیمت‌هایی که نسبت به سایر اقلام هنوز آنچنان درگیر تورم نشده و شاید به همین دلیل است که فعلا میوه فروش خود را حفظ کرده و بین مردم خریدار دارد.

اگرچه نسبت به سه، چهار سال قبل که می‌شد سه کیلو پرتقال را ۱۰ هزار تومان، سیب را کیلویی دو هزار تومان و موز را ۴۵۰۰ تومان خرید وضعیت خیلی فرق کرده، اما به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه، قیمت‌ها نسبت به سال گذشته و حتی دو سال قبل چندان بالا نرفته و دلیل آن نیز میزان بالای تولید انواع میوه در کشور است.

عیسی حاج علیانی در گفتگو با ایسنا، وضعیت فروش میوه‌های پاییزی در بازار کرمانشاه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: دلیل این امر نیز پایین بودن قیمت میوه نسبت به سایر اقلام است که قیمت آن‌ها چند برابر افزایش یافته، اما میوه نه تنها امسال گران نشده، بلکه در برخی انواع میوه مانند کیوی نسبت به سال قبل افت قیمت هم داشته‌ایم.

وی یادآور شد: عدم افزایش قیمت میوه در حالی رخ داده که هزینه کاشت و برداشت و دستمزد کارگر و حمل و نقل به میزان قابل توجهی بالا رفته، اما، چون تولید میوه زیاد است و اگر به فروش نرسد از دست می‌رود، قیمت‌ها بالا نرفته است.

حاج علیانی احتمال جهش قیمت میوه بعد از دو سال ثابت ماندن را بعید دانست و تاکید کرد: میزان تولید در کشور مشخص است و تا زمانی که تولید به همین اندازه بالا باشد، افزایش ناگهانی و زیاد قیمت را نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت قیمت انواع میوه در میدان بار کرمانشاه داشت و عنوان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو نارنگی بین پنج تا ۱۲ هزار تومان و هر کیلو سیب بسته به نوع آن بین سه تا ۳۰ هزار تومان است.

حاج علیانی قیمت پرتقال‌های شمال را کمتر از کیلویی ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: قیمت هر کیلو کیوی نیز حدود ۱۵ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: خرمالو نیز اکنون کیلویی ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان قیمت دارد و قیمت هر کیلو انار نیز بین هشت تا ۱۳ هزار تومان است.

به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه، قیمت هریک از این میوه‌ها در نهایت با ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت به دست مصرف کننده می‌رسد.

حاج علیانی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از میوه‌های موجود در بازار کرمانشاه از سایر استان‌ها وارد کرمانشاه شده و بخش دیگر آن تولید داخل استان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار