امام جمعه قصرشیرین گفت: حرکت بسیج به عنوان لشکر مخلص خدا سمت و سوی حرکتش تحقق و عینیت اهداف، ارزش‌ها، آرمان‌ها و اراده الهی است.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷ 25 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام صادق صالحی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قصرشیرین در جمع نمازگزاران با گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به پیشینه درخشان فرهنگ بسیج، افزود: این بیان امام راحل که «بسیج لشکر مخلص خداست» می‌تواند زیباترین و جامع‌ترین تعریف برای این شجره طیبه باشد.

وی اظهار داشت: قید لشکر برای بسیج این است که یگانی بسیار بزرگ از رزمندگان با تجهیزات و تسلیحات لازم برای اجرای عملیات‌ها است و قید دوم تعریف «مخلص» است که گویای عالی‌ترین قله‌های فضائل انسانی است.

خطیب جمعه قصرشیرین گفت: در حقیقت این تعریف به کمیّت و کیفیت بسیج و بسیجیان اشاره می‌کند و قید سوم تعریف (خدا) نیز معنابخش و هویت‌ساز ۲ قید اول با شرف انتساب به خداوند متعال است.

امام جمعه قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تلاش بیهوده آژانس انرژی هسته‌ای و اتحادیه اروپا گفت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنجشنبه ۲۶ آبان ماه در وین قطعنامه جدیدی را در محکومیت «عدم همکاری ایران» با این نهاد تصویب کرد که این دومین قطعنامه علیه ایران در سال جاری پس از ماه خرداد است و دلیل هر ۲هم از دید آژانس عدم وجود پاسخ‌دهی «معتبر ایران به لحاظ فنی» درباره آثار اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام نشده است.

او ادامه داد: نمایش‌های صدور قطعنامه و تعلیق مذاکرات خیالی پارلمان اروپا و تحرکات دیگری از این دست نه‌تن‌ها برای غرب سودی نخواهد داشت بلکه چهره شرور غرب را در پشتیبانی از شرارت‌های اغتشاشگران، بیش از گذشته برای مردم ایران آشکار خواهد ساخت و به روشن‌شدن صحنه نبرد بیشتر کمک خواهد کرد.

خطیب جمعه قصرشیرین گفت: این قطعنامه ایران انقلابی را در جمع کردن بساط شرارت مصمم‌تر کرده و گام‌های مسئولان و دانشمندان هسته‌ای ایران را در حرکت به سمت ایران قوی و بازدارندگی فعال و موثر سرعت خواهد بخشید.

وی گفت: اقدام بموقع نظامی علیه پایگاه‌های دشمن، اقدام قاطع امنیتی و قضایی مقابل اغتشاشات، ناامنی‌ها، وحشی‌گری‌ها و ترور‌ها و بکارگیری دیپلماسی فعال برای جلوگیری از تحرکات کشور‌های خارجی علیه مردم ایران، راهکار‌هایی از جمله همراه‌سازی مردم با حاکمیت و جلب رضایت ملت، تقویت و تعمیق اصل «وحدت کلمه» که بار‌ها و بار‌ها از ناحیه امام راحل و رهبر معظم انقلاب، عامل اصلی پیروزی ملت ایران بوده، تقویت انسجام ملی و تلاش برای اتحاد مذاهب و گرایش‌های سیاسی، ارتقای ابزار‌های سایبری و رسانه‌ای، افزایش سواد رسانه‌ای برای کاهش تاثیرگذاری اطلاعات جعلی بر افکار عمومی، برنامه‌ریزی عملیاتی و اطلاعاتی، تبیین و تحلیل مستمر وقایع و اطلاع‌رسانی بموقع موثر است.

او گفت: ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در مجامع علمی بخصوص دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، هوشیارسازی، بصیرت‌بخشی، آگاهی‌دهی عمومی و در نیامیختن مطالبه و اعتراض و حرف و نقد با حرکات اغتشاشی و اقداماتی است که از سوی دشمن هدایت می‌شود نیز از دیگر راهکار‌های مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر با عراق دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار