معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اهمیت هفته ایدز گفت: هنوز نیاز اساسی افزایش توجه جهت مبارزه با ویروس اچ‌ای وی برای پایان انگ و تبعیض، افزایش آگاهی و بهبود کیفیت زندگی افرادی که با اچ آی وی زندگی می‌کنند، است.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ 25 November 2022

محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در هفته ایدز باید به چالش‌ها و مشکلات موجود در زمینه پیشگیری و کنترل اچ آی وی توسط کلیه مسئولین پرداخته شود.

وی یکی از چالش‌های اصلی در کشور و استان ما را کاهش تشخیص و شناسایی موارد مبتلا به اچ آی وی دانست و گفت: علیرغم وجود زیر ساخت‌های مورد نیاز و ایجاد دسترسی برای عموم جامعه و افراد واجد شرایط جهت آزمایش رایگان و محرمانه اچ آ‌ی وی، هنوز به علت عدم آگاهی جامعه از این مراکز و همچنین انگ و تبعیض متاسفانه افراد واجد شرایط تمایل ندارند در این مراکز تحت درمان قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به شعار جهانی سال ۱۴۰۱ " برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص اچ آی وی " لازم است تلاش بیشتری برای ایجاد دسترسی بدون هیچ گونه قید و شرطی برای انجام آزمایش محرمانه و رایگان و همچنین ارائه خدمات کاهش آسیب فراهم گردد.

به گفته وی با توجه به تاثیر درمان در بهبود زندگی و طول عمر طبیعی این بیماران و کاهش قابل توجه انتقال بیماری به دیگران، بهترین راه برای کنترل این بیماری دادن آزمایش اچ آی وی، تشخیص به هنگام و گرفتن درمان می‌باشد.

وی ادامه داد: در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری کلیه خدماتی که برای پیشگیری، تشخیص و درمان به مبتلایان اچ آی وی ارائه می‌گردد؛ بصورت رایگان و با حفظ محرمانگی انجام می‌گیرد خدمات آموزشی، پیشگیری، تشخیص و آزمایش اچ آی وی در تمام مراکز جامع و پایگاه‌های سلامت، مراکز ویژه سلامت زنان، مراکز کاهش آسیب و ... ارائه می‌گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار