رییس سازمان بورس گفت: ضوابط پذیرش در شرکت های دانش بنیان را تسهیل می بخشیم.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ 24 November 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه مجید عشقی در اولین همایش تامین مالی غرب کشور که امروز (سوم آذر) به برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی بازار سرمایه تامین مالی و کمک به تشکیل سرمایه است، در کشور ما به صورت سنتی رسم بر این بوده که عمده بار تامین مالی بر عهده سیستم بانکی باشد و بیش از ۹۰ درصد تامین مالی طرح‌های اقتصادی با سیستم بانکی بوده است.

وی افزود: اکنون ۲۰ الی ۲۵ درصد تامین مالی به سمت بازار سرمایه منتقل شده، امید است با طراحی نهاد‌ و ابزار‌های مالی مناسب این نقش را گسترش دهیم تا بازار سرمایه نقش موثرتری در تشکیل سرمایه در کشور داشته باشد و از یک سال پیش تاکید بر ابزارسازی و نهادسازی و گسترش نهاد‌های مالی بوده است.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه طی این مدت راه اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری را پیگیری کردیم، تصریح کرد:  در گذشته حضور شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه حداقلی بود و با توجه به اینکه این شرکت‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در اقتصاد ایفا کنند باید راهکاری در نظر گرفت که شرکت‌های دانش بنیان خصوصا شرکت‌هایی که کسب و کارشان در حوزه دیجیتال است بتوانند نقش موثرتری در بازار سرمایه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه ضوابط پذیرش این شرکت‌ها در سازمان مصوب و ابلاغ شد، تصریح کرد: برنامه ریزی کردیم ضوابط پذیرش این شرکت‌ها را سهل‌تر کنیم. گام بعدی که برداشته شد تامین مالی جمعی است که برای طرح‌های دانش بنیان خصوصا طرح‌های کوچک و متوسط بسیار راهگشاست.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۴ طرح از این طریق تامین مالی شده و امیدواریم با معرفی درست این ابزار مالی طرح‌های بیشتری را تامین مالی کنیم. صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه هم می‌تواند شرکت‌های دانش بنیان را تامین مالی کند و در حال حاضر بیش از ۲۰ صندوق جسورانه در کشور راه اندازی شده که منابع خوبی هم دارند.

وی گفت: اما یکی از معضلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که ارتباط خوبی بین مدیران و گردانندگان این صندوق‌ها با طرح‌های حوزه اقتصاد دانش بنیان ایجاد نشده و آشنایی بیشتر مدیران با صندوق‌ها و فضای سرمایه گذاری حوزه دانش بنیان کمک می کند تا این شرکت ها را تامین مالی کنند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار