یک دکترای روانشناسی ورزشی معتقد است، مردم می توانند با به اشتراک گذاشتن پیام‌های روحیه بخش به بازسازی روحی و آماده سازی تیم ملی فوتبال برای مسابقات بعدی پیش رو در جام جهانی کمک کنند.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ 24 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا آرزو مهرابی بااشاره به باخت سنگین تیم ملی کشورمان در اولین دیدارش در جام جهانی فوتبال، اظهارکرد: این باخت ناگوار می‌تواند از نظر روحی و روانی روی ملی پوشان ما تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: مسابقات فوتبال هم مانند هر ورزش دیگری با بردها و باخت‌ها و حوادث و اتفاقاتی همراه است که این مسئله روی عملکرد ذهنی بازیکنان تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در این حالت باید یک روانشناس ورزشی یا تیمی از روانشناسان ورزشی مجرب در کنار بازیکنان و تیم باشند تا فشارهای روحی و روانی و تنش های اتفاق افتاده را تحمل کنند و تاب آوری آنها بالا برود، افزود: در اولین دیدار تیم ملی کشورمان بازیکنان ما توجه و تمرکزشان کمتر شده بود که این مسئله علاوه بر گل های خورده، به دلیل برخی پیام هایی بود که در فضای مجازی منتشر می شد.

وی با تاکید براینکه کادر فنی تیم ملی باید روی بعد روحی و روانی بازیکنان پس از این شکست بصورت ویژه کار کنند، تصریح کرد: تشویش ذهنی و اضطراب می‌تواند حتی ماهرترین بازیکنان را هم تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه تا مدت زمان کم بازی بعدی پیش روی تیم ملی می توان با اقدامات روانشناسی ورزشی، سطح خودآگاهی بازیکنان را بالا برد، افزود: آنها باید باخت گذشته را فراموش کنند و به فکر موفقیت در بازی بعد باشند تا بتوانند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند، اما اگر تنها به شکست فکر کنند و به موفقیت فکر نکنند، تمرکزشان به هم می‌ریزد.

وی اضافه کرد: بازیکنان ما باید بالا رفتن میزان تاب آوری، تعهدپذیری به مردم و کشور، توانایی توسعه مهارت، افزایش توجه و تمرکز، عمکرد جسمی، کنترل عاطفی و ... را بالا ببرند.

وی در ادامه با تاکید براینکه حمایت مردم از تیم ملی می تواند در ادامه راه به آنها کمک کند، افزود: مردم می توانند با به اشتراک گذاشتن پیام های روحیه بخش در فضای مجازی و گفتن جملات مثبت، تشویق و حمایت از بازیکنان به بازسازی روحی و روانی آنها کمک کنند.

وی افزود: از گذشته در دنیای ورزش و بویژه فوتبال، نگاه اصلی به مهارت فیزیکی و بهبود آن با تمرین و کمک به حافظه عضلانی بازیکنان بود، اما به مرور زمان اهمیت روانشناسی ورزشی روشن شده و در حال حاضر این اصل می تواند به ملی پوشان ما هم کمک کند.

وی ادامه داد: امروزه ورزشکاران حرفه ای در کنار تمرینات میدانی، در راستای هماهنگی گروهی، کاهش اضطراب، افزایش تمرکز ذهنی و حتی بهبود مشوق‌های روانی تحت دوره های مداوم یک روانشناس ورزشی مجرب قرار می گیرند.

9

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار