معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از واقفان خواست در وقف‌های جدید به نیاز‌های روز جامعه توجه کنند.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ 24 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حجت الاسلام مجید میرزایی با اشاره به تلاش برای هدایت نیات وقف به سمت نیاز‌های روز جامعه، گفت: در تلاشیم با ارائه مشاوره، واقفان جدید را به نیت کردن براساس نیاز‌های روز جامعه ترغیب کنیم.

میرزایی با اشاره به ارائه مشاوره‌های وقفی به واقفان جدید در ادارات اوقاف شهرستان‌ها، گفت: پیگیر تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در بقاع شاخص استان نیز هستیم و در این راستا نیز روحانیون را برای تبلیغ در بقاع متبرکه شاخص استان مستقر کرده‌ایم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه واقفان جدید اغلب قبل از مراجعه به اوقاف برای ثبت موقوفه تصمیم خود را گرفته و نیت قلبی هم کرده‌اند، گفت: در چنین مواردی مشاوره‌های وقفی خیلی نمی‌تواند تاثیری در تغییر نیات واقفین داشته باشد.

وی تاکید کرد: واقفین توجه داشته باشند اوقاف از نظر شرعی و قانونی نمی‌تواند انحرافی در اجرای نیت واقف ایجاد کند، لذا نیت کردن یک مرحله خیلی مهم از وقف کردن است که باید با دقت انجام شود.

میرزایی با اشاره به اینکه باید با فرهنگ سازی جامعه را با نیات جدید وقفی آشنا کنیم، گفت: سعی می‌کنیم واقفان جدید را به نیت کردن با موضوعاتی مثل علم آموزی، فناوری‌های نوین و موضوعات محیط زیستی سمت و سو دهیم.

میزرایی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۴۰ وقف جدید در استان به ثبت رسید، گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۷ وقف جدید در استان ثبت شده است.

به گفته میرزایی، بیشترین نیات واقفین جدید به موضوعاتی مثل برگزاری مجالس عزاداری حسینی و ساخت مسجد اختصاص دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار