سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: آموزش‌های مهارتی که در فنی حرفه‌ای به مهارت آموزان ارائه می‌شود باید بر اساس نیاز‌های موجود، هدفمند و در راستای ایجاد اشتغال باشد.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵ 24 November 2022

عزیز نوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص اقدامات موثر فنی حرفه‌ای در افزایش نقش مهارت آموزی و ایجاد اشتغال اظهار کرد: در این راستا جلسات شورای مهارت به صورت منظم و با حضور دستگاه‌های متولی آموزش و اشتغال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سابقه ٨ ساله جلسات شورای مهارت در استان، افزود در این سلسله جلسات تمامی راهکار‌هایی که به توانمند سازی مهارتی اقشار مختلف جمله از جمله کشاورزان، روستاییان، دانشجویان و... پرداخته می‌شود و به نوعی به تمامی افرادی که به نحوی می‌توانند در جامعه به شغل برسند، راهکار ارائه می‌دهد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: بر این اساس ١٠ اولویت مهارتی استان بر اساس نیاز بازار طراحی، تدوین و توسط تمام دستگاه‌ها ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های ارائه شده از سوی فنی حرفه‌ای باید بر اساس نیاز‌های جامعه و در راستای اشتغالزایی باشد، یادآور شد: اگر چه این اقدامات مانند یک زنجیره است و تمام دستگاه‌ها باید در این زمینه تلاش کنند.

به گفته نوری حدود ٧ هزار مهارت و استاندارد آموزشی در آموزش فنی حرفه‌ای وجود دارد و در مناطق و شهرستان‌های مختلف آموزش‌های بومی بر اساس نیاز آن مناطق ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: تعیین ١٠ اولویت از سوی دستگاه‌ها کمک می‌کند تا آموزش‌های مهارتی ارائه شده از سوی فنی حرفه‌ای هدفمند بوده و هم منجر به اشتغال شود.

نوری گفت: سیاست اصلی فنی وحرفه‌ای آموزش مهارتی است و اشتغالزایی و سایر اقدامات باید با کمک دستگاه‌های اجرایی باشد و حمایت‌های لازم از مهارت آموزان به ایجاد اشتغال پایدار کمک کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار