مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در گفتگوی اختصاصی با تابناک:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: کمک به بیماران نیازمند در دو محور پرداخت هزینه‌های درمانی و اعطا تسهیلات و وام صورت می‌گیرد که در سال گذشته رقمی بالغ بر ٧ میلیارد تومان در همین راستا پرداخت شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲ 23 November 2022

محمد باقر محمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک کرمانشاه با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی به موقع حوادث و سوانح اظهار کرد: اطلاع رسانی سریع روند کمک رسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث را افزایش می‌دهد، بر همکاری با رسانه‌ها پافشاری می‌کنیم و تعامل مثبت و ارسال اطلاعات به این مراکز را به سرعت انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به میزبانی هلال احمر در نشست کارگروه امداد و نجات که صبح امروز برگزار شد، افزود: در حال حاضر ۱۶ پایگاه جاده‌ای در سطح استان فعال است، اگر چه افزایش پایگاه‌ها در استان ضرورت دارد، اما برای جبران کمبود‌ها در طول سال تعدادی پست موقت را به این پایگاه‌ها اضافه می‌کنیم که امسال هم ۶ پست موقت را در محور‌های صعب العبور اضافه می‌کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در ۸ ماهه سال جاری بالغ بر ۵۹۶ حادثه داشتیم، تصریح کرد: پایگاه‌های هلال احمر عمدتا درگیر حوادث جاده ای، ترافیکی و کوهستان، آب گرفتگی و رانش زمین وزلزله است، در این ۸ ماه ۱۰۸۴ تیم عملیاتی درگیر بحران بوده است.

وی گفت: در چند حوزه از جمله در حوزه جوانان تحت عنوان غنچه‌های هلال عضو گیری صورت می‌گیرد، تیم‌هایی تحت عنوان تیم‌های دادرس داریم که آموزش‌های لازم را در مدارس دریافت کرده و ساماندهی می‌شوند که بالغ بر ۱۷هزار و ۵۰۰ نفر هستند، پس از فارغ التحصیلی هم در شاخه‌های آزاد در حوزه جوانان فعالیت می‌کنند، کانون‌های دیگری هم در حوزه طلاب و روحانیون، دانشجویی و کارگری داریم که تمامی این فعالیت‌ها در جهت سازماندهی این نیروهاست تا آموزش‌های لازم را ببینند و در مواقع بحران به ما و خودشان کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه دیگر جذب، داوطلبان هلال احمر را داریم افراد بالای ۳۵ سال در حوزه داوطلبان هلال احمر فعال می‌شوند و در فعالیت‌های عام الخیریه و بشر دوستانه کمک می‌کنند این حوزه ما حلقه اتصال بین نیاز و نیازمندان و توان و توانمند آن است که خوشبختانه در این راستا هم افراد خیر جذب شده و در گروه‌های ۴ گانه سازماندهی می‌شوند و هر کدام از گروه‌ها وظیفه‌ای داشته و به افراد بی بضاعت کمک می‌کنند.

محمدی تشریح کرد: در سال گذشته بیش از ۷ میلیارد تومان کمک هزینه درمانی به نیازمندان ارائه شد، کمک به این بیماران در دو حوزه پرداخت هزینه‌های درمانی و تسهیلات و وام است به این ترتیب بیماران نیازمند برای دریافت کمک هزینه‌های درمانی با مراجعه به هلال احمر و شعبات شهرستانی از این خدمات بهره مند می‌شوند که تا کنون ۳ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان کمک هزینه دریافت کردند و یا بیماری که برای هزینه‌های درمانی خود با مشکل مواجه شده باشد تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام ۴ درصد از طریق بانک عاملی که به ما معرفی شده دریافت می‌کند بر اساس تفاهم نامه ایجاد شده بیش از ۳ میلیارد تومان در شرف پرداخت است.

محمدی با تاکید بر مردم محور بودن فعالیت‌های جمعیت هلال احمر، یادآور شد: چارچوب وظایف هلال احمر را مدیریت بحران تعیین کرده و تعامل خوبی با دستگاه‌ها داریم.

به گفته وی آموزش‌های اولیه هلال احمر برای تمامی افراد ضروریست و خانواده‌ها باید این آموزش‌ها را جدی بگیرند.  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار