مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: صادرات کالا در هشت ماهه سال جاری از جهت وزنی و ارزشی با رشد همراه بوده و واردات کالا از طریق گمرکات استان نیز با رشد ۶ درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ 23 November 2022

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در هشت ماهه سپری شده از سال جاری یک میلیارد و ٧٧١ میلیون و ٢١٩ هزار و ٨۶٩ دلار کالا به وزن ۴ میلیون و ۴١٨ هزارو ۴٣٢ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

وی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۵ درصد افزایش و از جهت وزن رشد ۶ درصدی داشته است، افزود: عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات استان میلگرد، آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و. است.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: از کالا‌های مذکور، گمرک پرویزخان با صادرات ۵۵١ میلیون و ٣۴۵ هزار و ٨۵٨ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۴٠۵ هزار و ٢۶٣ تن بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده و گمرک خسروی و سومار به ترتیب در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی در ادامه گفت: در مجموع در هشت ماهه سال جاری ۴٧ میلیون و ٩٢٧ هزار و ٩۶٠ دلار کالا به وزن ۶ هزار و ۶٨٣ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۶ درصد افزایش و از جهت وزن ۵٨ درصد کاهش داشته است.

به گفته رحمانی پور عمده کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن، تجهیزات خط تولید و  .. است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار