رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه معتقد است، حتی اگر بارندگی خوب هم داشته باشیم، بعید است تالاب هشیلان تا نزدیک اسفند و سراب نیلوفر نیز تا ماه‌های آتی پر آب شود.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴ 21 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمد حسین فلاحتی با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر هیچ کمکی به منابع آبی کرمانشاه خصوصا سراب نیلوفر و تالاب هشیلان که هر دو خشک هستند نکرده، گفت: این بارش‌ها فقط حدود سه سانتی متر از خاک را مرطوب کرد و در حدی نبود که تاثیری بر وضعیت منابع آبی استان داشته باشد.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه مدت زیادی از خشک شدن سراب نیلوفر و تالاب هشیلان می‌گذرد، خاک بستر آن‌ها تشنه است و هرچقدر هم بارش داشته باشیم، تا مدتی توسط خاک تشنه جذب خواهد شد.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه تالاب هشیلان به این زودی پر آب نخواهد شد و هنوز هم خشک است، خاطرنشان کرد: حتی اگر بارش‌های خوب و مستمر هم داشته باشیم، دو تا سه ماه یعنی تا اسفند برای احیای تالاب هشیلان زمان نیاز است.

فلاحتی از تداوم آبرسانی به حیات وحش این تالاب خبر داد و عنوان کرد: یکی از عوامل اصلی افت سطح آب در تالاب هشیلان وجود چاه‌های غیرمجاز است که برخورد با آن‌ها با همکاری امور آب آغاز شده و تعدادی از چاه‌ها مسدود شده است.

وی عنوان کرد: اگرچه انسداد این چاه‌ها اعتراض مردم محلی را به همراه داشته، اما مردم باید بدانند تداوم این وضعیت باعث فرونشست، افت کیفیت آب و پیامد‌های جدی تری خواهد شد.

رئیس محیط زیست کرمانشاه درباره سراب نیلوفر نیز خاطرنشان کرد: سراب نیلوفر، چون مدتی بعد از هشیلان خشک شد احتمال اینکه زودتر احیا شود وجود دارد، زیرا خاک آن هنوز به تشنگی هشیلان نیست، اما برای این سراب هم نیازمند چندماه بارش مناسب هستیم تا به وضعیت عادی برگردد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار