مجری راه آهن غرب کشور از آغاز فعالیت مجدد پروژه راه آهن غرب کشور خبر داد و افزود: این پروژه دو ماه است که مجددا فعال شده و در صورت تامین اعتبار از اواخر سال آینده ریل گذاری در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب شروع می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ 21 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا مسعود فرامرزیان از شروع فعالیت مجدد پروژه راه آهن غرب کشور خبر داد و افزود: پس از حدود سه سال توقف این پروژه، خوشبختانه با تزریق مقداری از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به پروژه، توانسته ایم این پروژه را فعال کنیم.

وی افزود: با تزریق این اعتبارات قرارداد پروژه با قرارگاه خاتم (ص) را فعال کرده و قرارگاه کار خود را در محل پروژه آغاز کرده و این پروژه هم اکنون فعال است.

وی با اشاره به مصوبه ۶۰۰ میلیارد تومانی سفر هیات دولت به استان کرمانشاه برای پروژه راه آهن غرب کشور، گفت: در حال حاضر حدود ۴۵ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص شده که توانسته ایم با آن پروژه را مجددا فعال کنیم.

فرامرزیان گفت: با صحبت‌های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه قرار است اعتباراتی نیز از محل سفر مقام معظم رهبری به پروژه تزریق شود.

مجری راه آهن غرب کشور با اشاره به شروع پروژه راه آهن غرب کشور از ایستگاه سمنگان در استان مرکزی، گفت: این پروژه به مسافت ۵۳۰ کیلومتر تا مرز خسروی در استان کرمانشاه ادامه دارد که پیشرفت کلی پروژه در این مسیر ۶۵ درصد است.

وی افزود: در حال حاضر قطار به شهر کرمانشاه رسیده و درحال پیشروی به سمت مرز خسروی هستیم

وی ادامه داد: مسیر کرمانشاه به سمت مرز خسروی ۲۶۳ کیلومتر است که زیرسازی این مسیر حدود ۵۵ درصد پیشرفت دارد.

وی خاطر نشان کرد: عمده عملیات اجرایی در این مسیر، در مسیر کرمانشاه- اسلام آبادغرب متمرکز شده تا بتوانیم هرچه سریعتر قطار را به این شهرستان برسانیم.

فرامرزیان گفت: مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب ۱۱۵ کیلومتر است که زیرسازی این مسیر حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تاکید کرد: اگر اعتبارات به موقع تامین شود، ریل گذاری این مسیر از اواخر سال آینده آغاز شده و ظرف دو سال آینده قطار به اسلام آبادغرب می‌رسد.

مجری راه آهن غرب کشور خاطرنشان کرد: در کنار پیشروی پروژه در مسیر کرمانشاه-خسروی، در نظر داریم بخشی از اعتبارات را در مسیر ملایر-کرمانشاه جهت اجرای تقاطعات هزینه کنیم که با این کار سرعت قطار در این مسیر افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار