مدیر کل شیلات استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه طی سال‌های اخیر رتبه اول تولید ماهیان گرمابی در بین استان‌های غیر ساحلی کشور با تولید ۵۴۸۰ تن و میزان تولید در آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی ۲۱۲۰ تن جگو در مجموع به میزان ۷۶۰۰ تن را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶ 21 November 2022

سید فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه درباره واحد‌های شیلات و نیز پرورش گونه‌های مختلف ماهی دراستان اظهار کرد:با دارا بودن ۴۶٠ واحد شیلاتی درقالب ٣٧٨ واحد مزرعه سردابی با تولید ۱۳۵۰۰ تن ماهی سردابی و همچنین ٨٠ واحد مزرعه گرمابی با تولید ۷۵۸۵ تن ماهی گرمابی و دو واحد مزرعه خاویاری با تولید ۱۵ تن و نیز ۴ مجتمع سردآبی و یک مجتمع گرمابی به همراه ۴ واحد پرورش ماهی در قفس (سد شهدای گمنام، سد زاگرس و جامیشان و بیستون پارس) همچنین تولید در آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی به تولید ۲۱۱۰۰ تن در پایان سال ۱۴۰۰ دست یافته و با تکمیل و به بهره برداری رساندن پروژه‌های نیمه تمام شرایط توسعه و همچنین افزایش تولید با اجرای سایت‌های پرورش ماهی در جوار سامانه گرمسیری فراهم شده است.

وی در ادامه درباره افزایش تولیدات در سال ۱۴۰۱ گفت: به همین منظور در شرایط مطلوب و مناسب پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ بتوانیم به رقمی بالغ بر ۲۳۰۰۰ تن در صورت عدم وجود خشکسالی تا پایان سال جاری دست یابیم.

وی تصریح کرد: برای توسعه و ساماندهی فعالیت‌های آبزی پروری و افزایش میانگین سرانه مصرف ماهی و افزایش سلامت جامعه زمینه رشد و توسعه منطقه‌ای فراهم می‌شود بنابراین در سال جاری با انجام فعالیت‌های مکانیزاسیون و توسعه پایدار و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شیلاتی و نیز تکمیل زیر ساخت طرح‌های آبزی پروری امید است به تولید ۲۳۰۰۰ تن دست یابیم.

مدیر کل شیلات استان در خصوص پرورش گونه‌های مختلف آبزی در استان یادآور شد: ماهیان سردآبی در گونه قزل آلا شناخته می‌شود که در مجتمع‌ها و مزارع منفرد و نیز پروژه‌های اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی در قفس با تولید ۱۳۵۰۰ تن تاکنون تحقق یافته است.

وی ادامه داد: همچنین ماهیان گرمابی با گونه‌های کپور، آمور، فیتوفاگ، بیگ هد که خوشبختانه علیرغم محدودیت منابع آبی و تنش آبی و کاهش نزولات جوی، تولید این ماهیان با اجرا و به کارگیری اقدامات فنی و توصیه‌های کارشناسی و همچنین آبگیری به موقع مزارع و نیز رهاسازی به موقع بچه ماهی در مزارع مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهدای قصرشیرین، با کاهش و خسارت مواجه نشده است.

افضلی تاکید کرد: کاهش و خسارت ایجاد نشده بلکه به شکل مداوم در طی سال‌های اخیر رتبه اول تولیدات ماهیان گرمابی در بین استان‌های غیر ساحلی کشور را با تولید ۵۴۸۰ تن و میزان تولید در آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی ۲۱۲۰ تن جمعا ۷۶۰۰ تن را به خود اختصاص داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار