استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بسیج عامل تحولات اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی و فناوری در کشور است، گفت: اجرای راه آهن کرمانشاه_ اسلام آباد غرب سرعت خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷ 20 November 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم در نشست شورای اداری استان ضمنگرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: یکی از تدابیر امام راحل بسیج ٢٠ میلیونی بود که به عنوان "شجره طیبه انقلاب اسلامی" همواره در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و همچنین عرصه‌های جهاد و سازندگی پیشروی داشته و بسیج تحولات بسیار زیادی در حوزه‌های اقتصادی، فناوری، کشاورزی و اجتماعی کشور ایجاد کرده است.

وی قدرت امروز ایران اسلامی را به واسطه رهبری مقام معظم رهبری، حضور مردم و بسیج در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: پایه گذاری بسیج مردمی توسط شهدایی همچون همدانی و سردار قاسم سلیمانی در کشور‌های سوریه و عراق صورت گرفته و امروز اقتدار و صلابت این کشور‌ها را در مقابله با استکبار می‌بینیم.

وی گفت: کشور عربستان سعودی برای راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و ایجاد یاس و ناامیدی توسط این شبکه‌ها در کشور تلاش بسیاری داشته این امر ناشی از ناتوانی در نبرد‌های نظامی برای مقابله با ایران است
و به این ترتیب سعی در ایجاد جنگ در داخل کشور دارند اگر چه همواره با شکست مواجه می‌شوند.

وی تصریح کرد: اغتشاشگران و آشوبگران با روش‌های غیرانسانی علاوه بر اینکه به تجهیزات و امکانات شهری صدمه می‌زنند، طی چند مدت گذشته به ۱۵۰ دستگاه آمبولانس خسارت وارد کرده و با این کار‌ها به همه فهماندند که خالی از اندیشه و ارزش‌های انسانی هستند. در این شرایط همه باید با اعتقاد و کار جهادی به مردم خدمت کنیم، مسئولیت‌ها ثابت و ماندگار نبوده
و از فرصت موجود باید نهایت استفاده را بکنیم و با کار جهادی مشکلات مردم را حل نماییم.

استاندار کرمانشاه تشریح کرد: عملکرد ۹ ماهه اخیر دولت مردمی در استان با اقدامات چند سال گذشته برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه هنگام ورود به استان نرخ بیکاری استان ۱۷.۹ درصد بود که در سه ماهه تابستان به ۱۳.۶ درصد کاهش یافته، یادآور شد: اقدامات مناسبی در حوزه گاز، آب و برق انجام شده و در زمینه ایجاد بزرگراه و راه نیز اقدامات ویژه‌ای مانند مسیر کرمانشاه به قزانچی پس از چندین سال زیر بار ترافیکی رفت. با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده اجرای راه آهن کرمانشاه به اسلام آباد غرب تسریع می‌یابد و سرعت قطار کرمانشاه به تهران و مشهد از ۶۰ کیلومتر در ساعت به بیش از ۱۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

وی از مدیران درخواست کرد نهایت تلاش خود را برای جذب تمام اعتبارات استان به کار بگیرند و در ادامه یادآور شد: این فعالیت و خدمت رسانه باید طوری باشد که حتی یک ریال از این اعتبارات به تهران برگشت نخورد چرا که برگشت هر ریال از اعتبارات در کارنامه مدیران به عنوان نقطه ضعف ثبت می‌شود

امیری مقدم اضافه کرد: ۲۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات در قرارگاه اشتغال برای استان مطرح شده است، تنها حدود پنج درصد این اعتبارات دولتی است و مابقی آن از محل اعتبارات هلدینگ‌های اقتصادی، تسهیلات بانکی و... است و در صدد اجرای پروژه‌های اقتصادی و تحول‌گرا با استفاده از اعتبارات و تسهیلات هلدینگ‌ها هستیم، با این اعتبارات و تسهیلات بیش از ۷۰ هزار شغل در کرمانشاه ایجاد خواهد شد.

وی افزود: با استفاده از فرصت‌های موجود به دنبال فعال شدن کارخانه اسیدسیتریک و کارخانه کاغذسازی غرب و همچنین اجرای پروژه عظیم پالایشگاه آناهیتا نیز هستیم، مدیران باید به بحث مولد سازی و فروش اموال مازاد خود توجه کنند و با جدیت به دنبال اجرای پروژه‌های عمرانی در استان هستیم.

امیری مقدم از دستگاه‌های خدمات رسان خواست که با تلاش بیشتر زمینه ارائه خدمات زیرساختی به مردم مانند آب، برق و گاز در فصل زمستان را مهیا کنند و کمبودی در این راستا برای مردم وجود نداشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار