مدیر شرکت خدمات حمایتی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر شرکت خدمات حمایتی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تا کنون حدود ۵٨ هزار تن کود میان کشاورزان سطح استان توزیع شد و برای کشت پاییزه هم با هیچ کمبودی مواجه نیستیم.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ 20 November 2022

سهراب مصطفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: وضعیت انبار‌ها در حال حاضر مناسب است
حدود ١٠ هزار و ۵٠٠ تن کود در انبار‌ها موجود و این میزان برای کشت پاییزه است که از ابتدای فصل پاییز تا کنون حدود ٢٨ هزار تن کود در استان توزیع شد.

وی افزود: از نهم مهر افزایش قیمت کود داشتیم هر کیسه کود اوره ١۵٠ هزار تومان، کود‌های فسفات و پتاس هم حدود ۶٠٠ هزار تومان است و کود سوپر فسفات ساده و ١٣ درصد هم ٢٣۵ هزار تومان می باشد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه کودی که قیمت آن ۵٧۵ هزار تومان است قیمت تمام شده اش یک میلیون و ٣٢٠ هزار تومان بوده، تصریح کرد: کود‌های اوره تولید پتروشیمی‌های داخلی است و کود‌های فسفات قسمتی تولید داخل و مربوط به کارخانجات داخل و بخشی از واردات کشور چین و بلاروس است.

وی گفت: از ابتدای سال تا کنون حدود ۵٨ هزار تن انواع کود توزیع شده و در خصوص کشت پاییزه کود به اندازه کافی موجود است، کشاورزان نگرانی نداشته باشند کود هم به موقع به دستشان رسیده است.

مصطفی تاکید کرد: کود‌هایی که به انبار‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وارد می‌شود و یا کود‌هایی که مستقیما برای کارگزاران ارسال می‌شود پیش از ارسال در مبادی ورودی کشور و یا پتروشیمی نمونه برداری و آنالیز می گردد در صورتی که استاندارد‌های لازم را دارا باشد توزیع خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار