مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از سرمایه گذاری بخش خصوصی در طاق بستان و بیستون خبر داد و گفت: در آینده نزدیک شاهد تحولات بسیاری در این اماکن خواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ 20 November 2022

محمد رضا سهیلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طرح چالابه اولین طرح گردشگری عمومی و یکی از طرح‌های بزرگ کشور با سرمایه گذاری ٢٠٠ میلیارد تومانی است، طرح ساماندهی معبد آناهیتا و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این معبد امسال در کنار کار زیرساختی میراث انجام می‌شود.

وی در خصوص رونق بخشی به اماکن بیستون و طاقبستان، افزود: در این بخش‌ها هم نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم بر همین اساس از اولین طرح‌های میراث در کنار سرمایه گذاری در سایر اماکن گردشگری با اولویت بیستون و طاق بستان بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه ادامه داد: در همین راستا دو سرمایه گذار برای بیستون و طاق بستان پای کار آمدند و در حال طی مراحل نهایی تفاهم هستیم، با اخذ این تفاهم سرمایه گذار بخش خصوصی برای اولین بار به سایت‌های تاریخی کشور ورود می‌کند و پایلوت کشور خواهیم شد.

وی با اشاره به سفر مدیر کل امور پایگاه‌های کشور به استان کرمانشاه و بازدید از ظرفیت پایگاه ها، تصریح کرد: بیستون، کرمانشاه و زیج منیژه اولویت‌های میراث برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است اگر چه سرمایه گذاران پای کار هستند، اما قوانین میراثی خاصی وجود دارد که باید بر اساس ضوابط حرکت کنیم

سهیلی تاکید کرد: با این برنامه ریزی‌ها سال آینده بیستون و طاق بستان را با تفاوت‌های بسیاری خواهید دید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار