نشست صمیمانه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه و رئیس دانشکده محیط زیست کرج عصر روز گذشته برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ 17 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در این نشست که با حضور دکتر احمدی رئیس دانشگاه رازی، دکتر الماسی رئیس دانشکده محیط زیست کرج و مهندس جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در محل دانشگاه رازی برگزار شد، بر تعامل و همکاری هرچه بیشتر بین دانشگاه و محیط زیست تأکید شد.

در ابتدای جلسه جلیلیان ضمن تقدیر از رئیس و اساتید دانشگاه رازی به منظور نگاه و تفکر علمی و زیست محیطی همچنین همکاری همیشگی با این اداره کل در راستای توسعه و ترویج فرهنگ محیط زیست، گفت: شعار امسال سازمان حفاظت محیط زیست (محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه) است.

وی افزود: مردم پایه بودن محیط زیست به معنای استفاده از ظرفیت مردم برای حفظ و ارتقای محیط زیست است و در همین راستا با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و اساتید برجسته می‌توان مسئله محیط زیست را به عنوان یک امر مهم و حیاتی مطرح و به ارائه راهکار‌هایی بر پایه علم و فناوری در جهت حل معضلات و چالش‌های زیست محیطی پرداخت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از واگذاری آزمایشگاه معتمد محیط زیست، موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی این اداره کل، سایت داربادام جهت انجام مطالعات زیست محیطی همچنین سایت پرنده نگری تالاب هشیلان با کاربرد علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و اکوتوریسم به دانشگاه رازی خبر داد و گفت: اساتید و دانشجویان علاقه‌مند دانشگاه رازی می‌توانند از مراکز فوق جهت تحقیق، پژوهش و مطالعات علمی استفاده نمایند.
در ادامه دکتر الماسی رئیس دانشکده محیط زیست استان کرج از تدوین کتابی با موضوع محیط زیست خبرداد و گفت: تدوین و تدریس کتاب‌هایی با این مضمون میتوانند گامی موثر در جهت فرهنگ‌سازی برای نسل آینده ورویداد مهمی در حوزه توسعه فرهنگ حفاظت و آشنایی با محیط زیست باشند.

دکتر الماسی استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای حل معضلات محیطی زیستی را مهم دانست و خواستار تعامل و همکاری هرچه بیشتر بین دانشگاه و محیط زیست شد.

در ادامه این نشست دکتر احمدی رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به نقش محیط زیست در زندگی بشر و تاکید بر ضرورت اهمیت حفظ آن برای آیندگان گفت: دستیابی به توسعه و پیشرفت پایدار بر اساس توان اکولوژیکی و آمایش سرزمینی کشور، مساله بسیار مهم و استراتژیکی است که در پرتو شعار حکیمانه رهبر معظم انقلاب در رابطه با تولید دانش بنیان، به طور حتم در دسترس بوده و این امر می‌تواند گام بلندی برای حفاظت از طبیعت و محیط زیست باشد.

وی گفت: دانشگاه‌ها به دلیل ضریب تاثیر بسیار بالای خود در آگاهی بخشی و ارتقای قابلیت‌های مورد نیاز افراد جامعه، دارای ظرفیت لازم برای خدمت به محیط زیست هستند.

دکتر احمدی گفت: دانشگاه رازی میتواند به طور مستقیم در زمینه‌های مختلف کشاورزی از جمله مباحث کشت بافت، ریزازدیادها، در زمینه گیاهان دارویی که بالغ بر ۵۰ نوع آن در دانشگاه پردیس کرمانشاه تولید میشود، در زمینه ارقام گیاهی مانند یولاو، کاملینا که برای اولین بار در کشور در این دانشگاه صورت گرفته است، در زمینه تولید ذرت هیبریدو همچنین در بخش دامداری و بطور غیر مستقیم از طریق هرگونه اطلاعات و آموزش‌های لازم در زمینه انرژی و بافت‌های گیاهی و پوشش جنگلی و... با سازمان محیط زیست ارتباطی عمیق در جهت نیل به اهداف سازمانی برقرار کند.

دکتر احمدی رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ضمن استقبال و اعلام آمادگی دانشگاه رازی در جهت خدمت به محیط زیست گفت: دانشگاه رازی به عنوان مرجعیت علمی غرب کشور زمانی میتواند به خودش افتخار کند که بتواند در راستای خدمت به محیط زیست استان قدم بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار