مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تعداد گرمخانه‌های شهر کرمانشاه برای اسکان افراد بی‌خانمان امسال با افزایش یک سرپناه دیگر به سه واحد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ 15 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «فرحناز محمدی» اظهار کرد: در سال گذشته تنها ۲ گرمخانه به ظرفیت ۱۲۰ نفر در شهر کرمانشاه برای آقایان و بانوان دایر بود که امسال یک واحد دیگر به ظرفیت ۴۰ نفر به این تعداد اضافه شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسکان افراد بی‌خانمان در گرمخانه‌های کرمانشاه هم اکنون به ۱۶۰ نفر افزایش یافته است افزود: این گرمخانه‌ها از زمان غروب آفتاب تا طلوع آفتاب روز بعد آمادگی پذیرش و اسکان افراد بی‌خانمان را دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: این گرمخانه‌ها در خیابان اربابی با ظرفیت ۸۰ نفر و بلوار تاق بستان با ظرفیت ۴۰ نفر ویژه آقایان و محله آقاجان در خیابان ارتش به ظرفیت ۴۰ نفر ویژه بانوان است.

تعداد گرمخانه‌های کرمانشاه برای افراد بی‌سرپناه به سه واحد افزایش یافت

محمدی یادآور شد: علاوه بر این در شهرستان‌های اسلام آباد غرب و کنگاور نیز برای اسکان افراد بی خانمان در فصل سرما گرمخانه وجود دارد که گرمخانه شهرستان کنگاور در طول سال دایر است.

وی اضافه کرد: در این گرمخانه‌ها تخت‌هایی برای استراحت مراجعه کنندگان وجود دارد و غذای گرم و صبحانه نیز بین آنان توزیع شده و آن‌ها می‌توانند از امکاناتی مانند استحمام، خدمات پرستاری، بسته‌های بهداشتی، بسته‌های پیشگیری و تزریقی یکبار مصرف نیز استفاده کنند.

محمدی با بیان اینکه به طور میانگین برای هر مراجعه کننده ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان در هر شب در این سرپناه‌ها هزینه می‌شود افزود: ظرفیت این امکان در بیشتر شب‌ها تکمیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیشتر مراجعه کنندگان به این گرمخانه‌ها معتادان متجاهر هستند.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار