یک کارشناس مسائل بین المللی موفقیت‌های ملی و بین المللی ایران را عامل اصلی عصبانیت دشمنان و طراحی توطئه‌های اخیر در کشور دانست.
کد خبر: ۱۰۷۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 05 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدصادق کوشکی، در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در کرمانشاه در جمع راهپیمایان با اشاره به وقایع اخیر کشور، اظهار کرد: در یک سال اخیر اتفاقاتی رخ داد که نتیجه آن برپایی این آشوب‌ها در کشور بود.

وی موفقیت‌های ایران در سطح ملی و بین المللی را عامل اصلی تحریک دشمن برای برپایی این آشوب‌ها عنوان کرد و افزود: در این مدت پیروزی‌های پی درپی برای جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه بوجود آمد، بعنوان نمونه در انتخابات لبنان و عراق که سعودی‌ها میلیارد‌ها دلار برای روی کار آمدن گزینه‌های مورد نظر خود کرده بودند، دولت‌هایی همسو با جمهوری اسلامی ایران روی کار ِآمدند که این مسئله باعث شد تمام تلاش‌های سه ساله سعودی‌ها در این کشور‌ها به باد برود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ایران با موفقیت هایش به قدرت برتر در خاورمیانه تبدیل شده، گفت: برای همین سعودی‌ها تلاش کردند که با ما وارد مذاکره شوند و وقتی دیدند که ما به دنبال تنبیه آن‌ها هستیم، مذاکره را قطع کردند.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها هم طراحی‌ها و توطئه‌های زیادی همچون حمله به برخی از مراکز هسته‌ای کشور با استفاده از اطلاعاتی که جاسوسان آژانس در اختیارشان گذاشته بوند انجام دادند، اما تمام این فشار‌ها با پاسخ‌های پی در پی ایران به خودشان بازگشت و طرح هایشان به بن بست رسید.

کوشکی اضافه کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در ماه‌های گذشته رخ داد و عصبانیت سعودی ها، اسرائیل و غرب را به همراه داشت، عضویت ایران در پیمان شانگ‌های بود، عضویتی که طی ۱۶ سال گذشته و در دو دولت قبلی در پی آن بودیم، اما امکان‌پذیر نشده بود.

وی تصریح کرد: این عضویت یعنی بازار ۱.۵ میلیارد نفری چین و روسیه و آسیای میانه در اختیار شرکت ها، تولیدکنندگان و دانش بنیان‌های ما قرار می‌گیرد و می‌تواند در بحث اشتغال و تراز مثبت تجاری کشورمان اثرات مثبت بگذارد.

وی اتخاذ سیاست ارتباط با همسایگان و کشور‌های منطقه را از دیگر رویداد‌های مهم کشور در ماه‌های گذشته دانست که عصبانیت دشمنان را به دنبال داشت و گفت: از طرفی وقوع جنگ روسیه و اکراین و تحریم روسیه از سوی کشور‌های اروپایی باعث شد تا ایران به عنوان مسیر تنفسی اوراسیا به آب‌های آزاد باشد و روسیه بیشتر به سمت ایران گرایش پیدا کرد.

این کارشناس مسائل بین المللی تصریح کرد: بوجودآمدن چنین فرصت‌هایی برای کشورمان سبب شده بود تا کشور‌های همسایه درخواست همکاری و سرمایه گذاری در ایران را داشته باشند که این موضوع کام اسرائیل، سعودی‌ها و آمریکا و هم پیمانانش را تلخ کرده بود، برای همین تلاش کردند با طراحی توطئه‌هایی شوم سرعت ایران را در موفقیت هایش در جهت حل مشکلات کشور کند کنند.

وی ادامه داد: آن‌ها وقتی دیدند که از طریق بیرون نمی‌توان به ایران فشار آورد و کشورمان در مقابل آن‌ها سرخم نمی‌کند، توطئه‌های داخلی را طراحی کردند و سعی دارند ایران را از این طریق تحت فشار قرار دهند.

کوشکی یادآورشد: دشمنان ایران آشوب‌های اخیر را با این هدف طراحی کردند، بنابراین همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند این توطئه‌ها نباید حواسمان را از مسائل اساسی کشور دور کند.

وی با بیان اینکه مطالبه مردم ما مسائل اقتصادی و معیشتی است، گفت: دشمنان این نا امنی را ایجاد می‌کنند تا مسئولین را از تحقق مطالبات مردم و مسائل اصلی کشور دور کنند و از طرفی با ناامن نشان دادن ایران فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری را از آن بگیرند.

وی با بیان اینکه رفتار برخی از آشوبگران اخیر بدتر از داعشی‌ها بود، گفت: این افراد با پول و سرمایه این کشور رشد کرده اند و در امنیتی که پلیس برای آن‌ها برقرار کرده بزرگ شده اند، اما اکنون پشت می‌کنند، توهین می‌کنند و نیرو‌های نظامی و حتی مردم عادی را به خاک و خون می‌کشند.

وی با تاکید براینکه تهدید‌های اخیر به فرصت برای کشور تبدیل می‌شود، اعلام کرد: سران استکبار و دشمنان ایران می‌دانند که ایران بیدی نیست که به این باد‌ها بلرزد. زمانی که هیچ نیرو و توانی نداشتیم توانستیم صدام و کشور‌های متحدش را زمین‌گیر کنیم، با این چند نفر اغتشاشگر هم هیچ خدشه‌ای به کشور وارد نمی‌شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در آشوب‌های اخیر بازهم یک غربالگری در کشور صورت گرفت، عنوان کرد: از آنسو رویش‌های جدیدی را در دانشگاه‌ها دیدیم که دهه هشتادی‌های انقلابی که جنگ را ندیده بودند، در مقابل جماعت اغتشاشگر با غیرت ایستادند و از نظام و انقلاب دفاع کردند.

وی در پایان از در پیش بودن انتقام از حامیان این آشوب‌ها خبرداد و گفت: انتقام تک تک جوانان انقلابی که در این آشوب‌ها کشته شدند را خیلی زود و دردناک خواهیم گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار