یک ساعت با استاندار / بخش دوم:
آنچه که در کلیپ بالا و در گفتگوی شهروندان با استاندار از طریق سامانه سامد به ان پرداخته می‌شود مربوط به شکایت یکی از شهروندان در خصوص عدم تخلیه یک منزل مسکونی پس از ۱۸ سال توسط یک کارمند یا مسئول دولتی است! موضوعی که مطمئنا فقط به همین یک مورد تماس تلفنی مربوط نمی‌شود و بسیاری از دستگاه‌ها با آن دست به گریبانند!
کد خبر: ۱۰۷۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ 09 October 2022

هر چند یکی از اقدامات در فلسفه وجودی دولت و حاکمیت، حل مشکلات مردم و جامعه است، اما از همه مهمتر، آگاهی از مشکل و یا به عبارتی طرح مشکل و مسئله اولین اقدام در شروع فرایندی برای رفع مشکل است و یکی از راه‌های حل رفع مشکلات مردمی، اعلام این مشکلات به مسئولین مرتبط برای پیگیری و اقدام است به این معنی که اگر بنابر هر دلیلی مسئولین در انجام وظیفه قصوری داشته باشند ، باید به ان‌ها و یا مسئولین بالا دست ، حتما طرح مشکل و مطالبه کرد و حتما به دنبال گرفتن نتیجه از این مطالبه گری بود.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، با حضور در محل ارتباط تلفنی سامانه سامد که با حضور استاندار انجام شد، برخی موضوعات مطرح شده را به صورت گزارش پیگیری کرده است. در این تماس‌های تلفنی گا‌ها مسائل و مشکلاتی مطرح می‌شود که بسیاری از ان‌ها دغدغه عمومی و از معظلات بزرگی است که جامعه با ان گریبانگیر است!

آیا حکومت طولانی بر منازل سازمانی پایان می‌یابد؟
آنچه که در کلیپ بالا و در گفتگوی شهروندان با استاندار از طریق سامانه سامد به ان پرداخته می‌شود مربوط به شکایت یکی از شهروندان در خصوص عدم تخلیه یک واحد مسکونی دولتی (سازمانی) پس از ۱۸ سال توسط یک کارمند یا مسئول دولتی است! موضوعی که مطمئنا فقط به همین یک مورد تماس تلفنی مربوط نمی‌شود و بسیاری از دستگاه‌ها با آن دست به گریبانند!
واقعیت این است که برخی افراد پس از گذشت سال‌ها از تحویل گرفتن خانه سازمانی ، حاضر به تخلیه و تحویل آن برای استفاده دیگر کارمندان نیستند و بنابر هر دلیلی  ، نه دستگاه‌های نظارتی و نه خود مدیران دستگاه‌های صاحب این منازل اقدام خاصی در مقابله با این سوء استفاده کنندگان از بیت المال نمی‌کنند.
ماجرا وقتی تلخ‌تر می‌شود که مشخص می‌شود ، برخی از این افراد دارای خانه یا خانه‌هایی شخصی درسطح شهر هستند، اما این خانه‌ها را اجاره می‌دهند و خود در منازل سازمانی نشسته اند و به هر طریقی تخلیه واحد مورد نظر را به تاخیر می‌اندازند!
پیگیری‌ها نشان می‌دهد که یکی از دلایل عدم تخلیه این منازل ، وسوسه‌ای است که این سلاطین حاکم بر منازل سازمانی را مصر به عدم تخلیه می‌کند و آن هم شائبه واگذاری این منازل به آن‌ها است!
به باور این افراد ، کسانی که در خانه‌های سازمانی و دولتی هستند پس از مدتی می‌تواند تقاضای واگذاری ان واحد مسکونی دولتی به خود را داشته باشند لذا به هر نحوی تلاش می‌کنند که خانه‌های مذکور را تخلیه نکنند! که در این بین باید پرسید، مدعی العموم، دستگاه‌های نظارتی، حراست دستگاه‌ها و مدیران چرا به این موضوع بسیار مهم ورود نمی‌کنند و چرا اقدامات تنبیهی برای مقابله با این پدیده زشت انجام نمی‌دهند؟
در کلیپ بالا همانگونه که مشاهده می شود ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به تلفن یکی از شهروندان که گویا از اشغال ۱۸ ساله یکی از منازل سازمانی راه و شهرسازی گلایه دارد ، تضمین می‌دهد که به این موضوع رسیدگی خواهد شد.
سید علی احمدزاده در ادامه با تماس با مدیر کل راه و شهرسازی خواستار توضیح در این خصوص می‌شود و به صراحت اعلام می‌کند که وی باید به این وضعیت خاتمه دهد.
البته احمدزاده در ادامه توضیح می‌دهد که ظرف حداکثر یک ماه آینده به کلیت این موضوع در دیگر دستگاه‌ها هم رسیدگی و باید منازل اشغال شده تخلیه شوند.
حال باید منتظر ماند و دید که کدام دستگاه‌ها نسبت به برخورد با چنین پدیده‌ای که به نارضایتی‌هایی در میان کارمندان منجر شده است ، جدی هستند؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار