انتقاد شدید نایب رئیس مجلس از آموزش و پرورش
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سیسخت : مگر الان دوره طاغوت است که شهید رجایی و شهید باهر بیایند مدرسه عفاف درست کنند؟! مگر دوران طاغوت است که مدرسه اسلامی درست کنند ؟!
کد خبر: ۱۰۷۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴ 08 October 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته در آئین افتتاحیه چند پروژه آموزشی شهر سیسخت ، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی انتقادات تندی را متوجه دولت های مختلف و وزارت آموزش و پرورش نمود . در این سخنان ، نیکزاد به شیوه برنامه ریزی ها و اجرای این برنامه ها در آموزش و پرورش انتقاد داشت .
علی نیکزاد در اولین انتقاد خود گفت : یکی از مولفه های مهم توسعه ساختن آموزش و پرورش است و اگر از هم اکنون آموزش و پرورش را نسازیم در آینده و چند سال بعد مشکل خواهیم داشت اگ  اموزش و پرورش نسازیم در آبنده به مشکل خواهیم داشت چرا که کسانی که در آینده مسئولیت می گیرند ، از آموزش و پرورش عبور پیدا می کنند . سند تحول بنیادین باید شکل بگیرد . نباید از اجرای سند بنیادین خجالت بکشیم و باید به طور جدی سند تحول را پیگیری کنیم و در راستای عدالت آموزشی و تربیت حرکت کنیم .
نیکزاد در بخش دیگر سخنان خود انتقاد شدیدی هم نسبت به مسئولان در خصوص اهداف و برنامه های آموزش و پرورش داشت و با ذکر خاطره ای از دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی ، گفت : ما هر جا می رویم صحبت از گچ و سیمان در آموزش و پرورش است . در زمان ریاست جمهوری خاتمی وی به اردبیل آمد و به سه مدیر فرهنگی (مدیر آموزش و پرورش ، مدیر سازمان تبلیغات اسلامی و فرمانده سپاه ) فرصت سخنرانی داد . من خیلی متاسف شدم چرا که هر سه از سنگ و ساختمان صحبت کردند! مدیر آموزش و پرورش از نبود مدرسه حرف زد ، فرمانده سپاه از نبود سیم خاردار برای بستن مرز بین ما و آذربایجان حرف زد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم از نداشتن فرهنگسرا سخن گفت . ما باید حتما مدارس کانکسی و کپری را جمع اوری کنیم ، از اینکه علی رغم تاکید دولت ، رئیس سازمان نوسازی در راهروهای مجلس به دنبال بودجه برای بحث مدرسه سازی بود تشکر می کنیم اما باید بدانیم اجر و سیمان ما را انسان به بار نمی آورد ، ما را بنده خوب خدا نمی کند ، مدرسه سازی حتمالازم است اما همه کار ما این نیست و باید آن روز که آن سه مدیر صحبت می کردند  گزارش می دادند که پس از ۱۲ سال کار روی یک دانش آموزش چه محصولی تحویل جامعه داده اند.
نایب رئیس مجلس در ادامه برخی معظلات و مشکلات واقعی آموزش و پرورش را برشمرد و خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت : آقای نوری ما باید برگردیم و ببینیم که چرا رتیه های کنکور ما  افراد خاص و جایگاهی خاص قرار دارند ؟ باید برگردیم و ببینیم چرا رهبری دغدغه کانون پرورش فکری کودکان را دارد و راضی نیست ! چرا که عده ای انقلابی را در آنجا گذاشته اند و انتظارات خاصی از ان ها دارند ! باید برگردیم و ببینیم چرا در کنکور فقط افراد خاصی از مدارسی خاص قبول می شوند ! باید برگردیم و ببینیم چرا دانش آموزش ما فقط رشته هایی خاص می خواهند قبول بشوند !؟ باید برگردیم و ببینیم در مباحث تربیتی چه کاری را انجام داده ایم ؟!
نیکزاد در ادامه سخنان خود به موضع ایجاد مدارس اسلامی اشاره کرد و گفت : باور ندارد که قرار است چنین مدارسی تاسیس شود چرا که بعد از ۴۰ سال می خواهند مدرسه اسلامی درست کنند ؟! که حتما چنین موضوعی دروغ است  مگر الان دوره طاغوت است که شهید رجایی و شهید باهر بیایند مدرسه عفاف درست کنند؟! مگر دوران طاغوت است که مدرسه اسلامی درست کنند ؟!
وی در ادامه انتقادات خود افزود : منکر تهیه ساختمان و فضای آموزشی نیستم اما انتظار این است که مباحث تربیتی را در نظر بگیریم . باید دیپلم آموزش و پرورش نظام اسلامی ویژگی های خاصی داشته باشد. نباید مدرک دکترا باشد اما رفتار زیر دیپلم باشد باید کارهای تربیتی شود و مسلمان تحویل جامعه بدهیم .
وی در بخش دیگری از سخنان خود مشکل اصلی کشور را اینگونه مطرح کرد که ما آرمان های اسلامی و الهی نظام اسلامی را رعایت نمی کنیم اگر قانون از رئیس جمهور تا کشاورز به قانون احترام بگذارند، مشکلات حل می شود و قاضی برای دادگاه نمی تراشید ، نماینده برای کارهای خودت نمی تراشی ، نماینده را برای عزل و نصب نمی تراشی ! در استان ما در زمان دولت آقای رئیسی فقط یک نفر رفتند و گفتند من مسئول نمی شوم ! فقط یک نفر را که توانمندی ویژه هم داشت گفتند بیا و معاون استاندار شوید ، نپذیرفت و وقتی از وی دلیل نپذیرفتن مسئولیت را پرسیدند گفت " من استنباطم این است که چند نفر بهتر از من وجود دارد" .شما را به خدا قسم می دهم در جمهوری اسلامی 10 نفر از اینگونه افراد را سراغ دارید ؟! الان اگر از من بخواهند که بیا و فرمانده گردان شوید ، می گوین حق من فرمانده لشکر است در حالی که در زمان جنگ بسیاری از رزمندگان در خصوص مسئولیت می گفتند بهتر از من هم وجود دارد.
نیکزاد در بخش پایانی سخنان خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت : اگر شما هم از موضع سنگ و سیمان به سمت مباحث نرم افزاری و تربیتی نروید ، در آینده به مشکل خواهیم خوردد . بعد از دو سال تعطیلی مدارس ، انگار انقلابی رخ داده و دانش آموزان یک چیز کاملامتفاوت از قبل می گویند ! و حرف های دیگری می زنند و این فضای مجازی که ما در مجلس آمدیم اصلاح کنیم ، کلی تهمت و افترا شنیدیم هم این طرف هم از آن طرف ! نباید اجازه دهیم این فضا که در دست دشمن است بر فرهنگ غنی اسلامی و انسانی ما غلبه کند که مطمئن هستم آقای نوری برای این موضوع برنامه دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار