رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از افزایش تعداد مراکز اختلال یادگیری در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳ 17 September 2022

مراکز اختلال یادگیری در کرمانشاه افزایش می‌یابندبه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی محمدبیگی تعداد مراکز اختلال یادگیری در استان در سال گذشته را ۱۲ مرکز عنوان کرد و افزود: در سال تحصیلی جدید تعداد این مراکز به ۳۱ مرکز خواهد رسید.

وی با تشریح ویژگی‌های دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری، گفت: دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری از نظر بهره هوشی عادی بوده و جزو دانش‌آموزان استثنایی به شمار نمی‌روند.

وی اضافه کرد: این دانش آموزان از نظر بهره هوشی تفاوتی با سایر همسالان خود ندارند، اما بدلیل نقص در پردازش اطلاعات عملکرد ذهنی پایین تری دارند و این مساله کودک را به دانش آموزی کُند تبدیل می‌کند.

وی با بیان اینکه اختلال یادگیری می‌تواند به اشکال مختلف مثل ناتوانی در خواندن، نوشتن، محاسبه، گوش کردن و استدلال بروز کند، گفت: دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری حالاتی از بیش فعالی و نقص توجه نیز از خود بروز می‌دهند، در نتیجه والدین باید همزمان با مشکلات آموزشی، با مشکلات رفتاری فرزند خود نیز دست و پنجه نرم کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه با تشخیص و درمان اختلالات یادگیری در سنین پایین می‌توان به شکل دهی شخصیت کودک در بزرگسالی کمک کرد، گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌شود اختلال یادگیری در فرزندانشان را جدی گرفته و در پی رفع آن باشند.

وی سپس با بیان اینکه دو درصد دانش آموزان ابتدایی کرمانشاه دچار اختلالات یادگیری هستند، گفت: این آمار در دوران کرونا کمی بیشتر شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار