دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از افزایش دوباره خروج زوار از مرز خسروی خبر داد و افزود: امروز علی رغم دو روز گذشته حجم تردد زوار به سمت عتبات عالیات افزایش یافته و پیش بینی می‌شود این وضعیت تا یک روز قبل از اربعین ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۶۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ 17 September 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمد پورهاشمی با اشاره به روان بودن تردد زوار در مرز خسروی، گفت: از امروز حجم تردد در خروجی مرز افزایش یافته و پیش بینی می‌شود تا دو سه روز دیگر این وضعیت ادامه داشته باشد.

وی افزود: موج بازگشت زوار هم که از چند روز قبل شروع شده در حال افزایش است و به نظر می‌رسد روز‌های ۲۶ و ۲۷ شهریور پس از برپایی اربعین حسینی به اوج خود برسد.

پورهاشمی با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی در موج بازگشت زوار گفت: در همین راستا زوار برای ساعت برگشت نگران نباشند، چرا که هر زمان از شبانه روز به مرز برسند می‌توانند وارد کشور شده و به مسیر خود ادامه دهند.

وی افزود: در حال حاضر تردد در مرز روان است، اما اگر تعداد زوار در موج بازگشت به روزانه بیش از ۴۰ هزار نفر برسد و عمده آن‌ها خودروی شخصی برای بازگشت نداشته باشند، دچار مشکل خواهیم شد.

پورهاشمی گفت: مرز خسروی به دلیل وجود بزرگراه مشکلی برای حجم بالای خودرو‌ها ندارد و اگر زوار با خودروی شخصی آمده باشند به راحتی می‌توانند به مسیر خود ادامه دهند، اما در غیراین صورت چنانچه تعداد زوار بیش از ۴۰ هزار نفر در شبانه روز باشد و عمدتا خودروی شخصی نداشته باشند، برای تامین اتوبوس آن‌ها دچار مشکل خواهیم شد.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: در همین راستا از زوار می‌خواهیم که برگشت خود را مدیریت کرده و اگر زیارت خود را انجام داده اند هرچه سریعتر به کشور برگشته و اگر منتظر حضور در مراسم اربعین در عتبات عالیات هستند برای بازگشت عجله نکرده و در حد توان سفر خود را به تاخیر بیندازند که به موج بازگشت برخورد نکنند.

پورهاشمی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در بحث تامین تغذیه و اسکان زوار در مرز خسروی وجود ندارد، گفت: درشهر‌های مسیر هم به تعداد کافی موکب در نظر گرفته شده که زوار بتوانند در طول مسیر به استراحت بپردازند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار