رییس پلیس فتا استان کرمانشاه؛ از شهروندان و زائران هنگام پیاده‌روی اربعین خواست از مدارک هویتی خود مانند "گذرنامه" مراقبت کنند و آن را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند.
کد خبر: ۱۰۶۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵ 14 September 2022

زائران اربعین به هیچ وجه مدارک هویتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهندبه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سرهنگ « علی عباسی‌کسانی» اظهار کرد: متاسفانه مشاهده شده؛ مجرمان سایبری از مدارک هویتی زائران اباعبدالله الحسین (ع) که در ایام اربعین راهی زیارت این امام عزیز می‌شوند، سوءاستفاده می کنند و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می نمایند.

وی خرید ارز از صرافی‌های داخل و خارج کشور، ثبت‌نام در صرافی‌های ارز دیجیتال، جعل هویت، باز کردن حساب بانکی در خارج کشور، نقل‌ و انتقال اسناد، خرید سیم کارت و دیگر موارد را از جمله اقداماتی دانست که مجرمان می‌توانند با مدارک زائران انجام دهند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه یکی دیگر کارهایی که مجرمان سایبری با مدارک هویتی قربانیان خود انجام می‌دهند، رجیستری گوشی تلفن همراه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری از مبدأ عراق طی روزهای ۱۰ تا ۳۱ شهریور به‌صورت موقت ممنوع شده است.

سرهنگ کسانی به شهروندان توصیه کرد: ضمن دقت در نگهداری صحیح از مدارک هویتی خود از قبیل گذرنامه، کارت ملی و دیگر مدارک به‌هیچ‌وجه آن‌ها را در اختیار دیگران نگذارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف فوراً از طریق قانونی اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه از عموم شهروندان خواست با مشاهده هرگونه موارد مشکوک در خصوص جرائم حوزه سایبری از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی موضوع را به کارشناسان پلیس فتا اطلاع دهند.

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی

امسال مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین برای تردد زائران اربعین بازگشایی شده است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند. همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار