مدیر کل هواشناسی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی، گفت: بر اساس آخرین بررسی های هواشناسی، موجی کم رطوبت سبب نفوذ غبار نسبتا رقیق در نیمه غربی استان خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 14 September 2022

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس ٱخرین بررسی های هواشناسی، موجی کم رطوبت که در بعضی ساعات با وزش باد نسبتا شدید، گرد و خاک محلی و احتمالا نفوذ غبار نسبتا رقیق به نیمه غربی استان همراه می گردد، طی امروز تا صبح پنج شنبه جو منطقه را تحت تاثیر خواهد داد.وی افزود: شروع فعالیت این موج سه شنبه بوده و تا صبح روز پنج شنبه ادامه می یابد و وزش باد کل استان را به خصوص طی ساعاتی از امروز (چهارشنبه) در بر می گیرد.

وی گفت: طی ساعاتی از اواخر وقت امروز تا صبح پنج شنبه در نیمه غربی استان عمدتا شهرستان های سرپل ذهاب، قصر شیرین، گیلانغرب و ثلاث باباجانی احتمال نفوذ غبار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: اثر این مخاطرات شامل شکستن شاخه درختان و وقوع خسارت به ویژه به سازه های بلند و موقت و احتمال کاهش دید و کیفیت هوا خواهد بود.

دولتشاهی تاکید کرد: استحکام و ترمیم سازه های موقت، گلخانه‌ها و موکب ها، اجتناب از تردد و توقف اطراف ساختمان های نیمه کاره و تابلوهای شهری، عدم انجام آبیاری، اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه بیماران قلبی و ریوی و سالمندان، پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گرد و خاک، هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی و سایر اقدامات پیشگیرانه

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار