مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:
مدیر کل مدیریت بحران استانداری از نصب و راه اندازی دستگاه‌های لرزه نگار مدرن (نسل چهارم) در ۴ شهرستان استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 20 August 2022

غلامرضا شهبازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: دستگاه‌های لرزه نگار مدرن (نسل چهارم) در ۵ نقطه در شهرستان‌های پاوه، قصرشیرین و گیلانغرب و بخش‌های سومار و حمیل نصب خواهد شد.

وی افزود: با توجه به زلزله خیز بودن استان کرمانشاه و حساسیت منطقه از نظر لرزه خیز بودن توسعه ایستگاه‌های لرزه نگاری استان به منظور پوشش مناسب‌تر تمامی چشمه‌های لرزه‌ای استان ضروری می‌باشد و با استفاده از این تجهیزات پوشش تمامی نقاط زلزله خیز استان محقق خواهد شد.

شهبازی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶ ایستگاه لرزه نگاری دائمی در شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، صحنه، سنقر، جوانرود و گهواره واقع شده که با نصب تجهیزات جدید در این ۵ نقطه تعداد ایستگاه‌های استان به ۱۱ ایستگاه افزایش خواهد یافت.

این دستگاه‌ها برای مکان‌یابی زمین لرزه‌های طبیعی طراحی شده بودند که با پیشرفت تکنولوژی کاربردهای دیگری هم به آن اضافه شد. اکتشاف نفت، بررسی حرکات پوسته زمین و لایه‌های زیرین زمین و نظارت بر فعالیت آتشفشانی همگی جزو طراحی برای این دستگاه است.

علم زلزله شناسی بر این ایده است که از حسگر برای تشخیص زمین لرزه و اندازه گیری بزرگی آن استفاده کند. در این مطلب سعی داریم درباره زلزله، بیمه نامه آتش سوزی و لرزه نگار اطلاعاتی را بررسی کنیم با ما تا انتهای این متن همراه ما باشید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار