سرپرست فرمانداری کرمانشاه:
سرپرست فرمانداری کرمانشاه گفت: امروز پنجمین جلسه شورای شهر برای تشکیل هیئت رئیسه سال دوم به دلیل عدم حضور برخی اعضا به حد نصاب نرسیده و تشکیل نشد، طبق قانون شورا‌ها اگر یک عضو شورای شهر در ۶ جلسه متوالی غایب باشد برای سلب عضویت به شورای حل اختلاف استان معرفی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ 18 August 2022

ابراهیم رحیمی زنگنه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در رابطه با تشکیل جلسه فوق العاده شورای شهر کرمانشاه، اظهار کرد: دوره هیات رئیسه سال اول در ۱۳ مرداد به پایان رسید و قبل از اتمام دوره سال قبل دو نامه به شورای شهر ابلاغ و تذکر داده شد که در موعد مناسب جلسه را برگزارکنند و هیئت رئیسه سال دوم را انتخاب کنند.

وی افزود: طبق قانون اگر هیئت رئیسه سال دوم به موقع انتخاب نشود از ۱۴ مرداد به بعد جلسات شهر قانونی نیست و به همین دلیل لوایح شهرداری و کار‌های مردم انجام نخواهد شد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه ادامه داد: با دعوت فرمانداری پنجمین جلسه برای انتخاب هیئت رئیسه قرار بود تشکیل شود که به حد نصاب نرسید، جلسه ششم شنبه ساعت ۱۷ می‌باشد و باید طبق قانون اعضا
در این ۶ جلسه حضور پیدا کرده و نسبت به انتخاب هیئت رئیسه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: سرمایه اصلی یک شورای که مبتنی بر رای مردم می‌باشد، فعالیت‌های قوی و اعتماد مردم است.

رحیمی زنگنه ادامه داد: از اعضای شورای شهر خواستاریم به دلیل اینکه در کار مردم خللی ایجاد نشود سریع‌تر نسبت به انتخاب هیئت رئیسه اقدام کنند؛ طبق قانون شورا‌ها اگر یک عضو شورای شهر در ۶ جلسه متوالی غایب باشد برای سلب عضویت به شورای حل اختلاف استان معرفی می‌شود.

وی اظهار کرد: جلسه ششم، شنبه ساعت ۱۷ در محل فرمانداری برای تعیین هیئت رئیسه سال دوم تشکیل خواهد شد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه افزود: به عنوان نماینده حاکمیت آنچه مهم است تشکیل هیئت رئیسه می‌باشد که کار مردم معطل نماند؛ ما در چگونگی انتخاب و طیف‌هایی که در شورا است، اظهار نظر و دخالتی نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: شورا باید به موقع به وظیفه قانونی خود عمل کرده و سر وقت قانونی تشکیل شود، مردم شورا را انتخاب کردند که کارهایشان انجام شود، در سال گذشته حدود دو ماه انتخاب هیئت رئیسه به تاخیر افتاد.

رحیمی زنگنه اظهار کرد: در سال جاری با تدابیر اتخاذ شده و باهمکاری اعضای شورای شهر هرچه سریعتر این مشکل رفع شده و شاهد تشکیل جلسات شورای کلانشهر کرمانشاه باشیم.

وی اضافه کرد: آنچه که باید انجام شود قانون است، قانونگذار گفته است که شورای شهر باید در مهلت قانونی خود نسبت به تشکیل هیئت رئیسه اقدام کرده و فرماندار موظف است بر این کار نظارت کند؛ بر همین اساس قبل از پایان دوره سال اول دو نامه نوشته و تذکر داده شد.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: امروز پنجمین جلسه تشکیل داده شد و اگر کسی ۶ جلسه متوالی حضور پیدا نکرده باشد بر اساس قانون می‌توان با او برخورد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار