دبیرکل اتاق بازرگانی کرمانشاه
دبیرکل اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: باید از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای آموزش دانشجویان عراقی استفاده شود.  
کد خبر: ۱۰۶۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ 18 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه در دیدار هیات فعالان گردشگری سلامت اقلیم عراق با رئیس دانشگاه علوم پزشکی، داریوش پناهی دبیرکل اتاق کرمانشاه در این دیدار با اشاره به خلائی که اتاق بازرگانی در زمینه ساماندهی توریسم سلامت استان احساس کرده بود، گفت: در گذشته بیماران عراقی وارد کرمانشاه می‌شدند، اما ساماندهی شده نبود.

وی با بیان اینکه گاهی گردشگران سلامت عراقی در این مسیر وارد چرخه فعالیت واسطه‌ها می‌شدند، ادامه داد: این امر باعث می‌شد هم نتوانند خدمات با کیفیت دریافت کنند و هم هزینه آن‌ها دو چندان شود.

دبیرکل اتاق کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با سفر این هیات عراقی، شاهد ساماندهی امور گردشگری سلامت اقلیم و همچنین افزایش تعامل بین دو طرف باشیم.

پناهی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای آموزش دانشجویان عراقی نیز تاکید کرد.

 

وی ادامه داد: به علاوه شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت هر دو طرف نیز باید از این پس تعامل خوبی با یکدیگر داشته باشند.

در ادامه دکتر قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از این دانشگاه و دانشکده پزشکی کرمانشاه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های غرب کشور یاد کرد.

وی ادامه داد: این دانشگاه هم اکنون از نظر پذیرش دانشجو خارجی رتبه دو کشور را دارد و بیش از ۷۰۰ دانشجو خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

محمدی ابراز تمایل کرد با توجه به ظرفیتی که این دانشگاه دارد پذیرش دانشجویان عراقی در آن بیشتر شود.

وی همچنین از پیشنهاد هیات عراقی مبنی بر ایجاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اقلیم استقبال کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد به زودی تمایل برای پذیرش بیماران خارجی و خصوصا  عراقی در بیمارستان‌های دولتی هم بیشتر شود.

جبار رحیم محمد رئیس سندیکای کارکنان بهداشت اقلیم کردستان عراق نیز در این نشست خواستار همکاری دو طرف برای جذب بیشتر دانشجویان عراقی در رشته‌های پزشکی شد.

 

وی از ظرفیت‌های قابل توجه کرمانشاه در حوزه توریسم سلامت هم یاد کرد و افزود: مایلیم از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم.

 

وی همچنین خواستار کاهش تعرفه خدمات پزشکی برای گردشگران سلامت عراقی و همچنین تسهیل تردد آن‌ها شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار