مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از مجموعه توان و امکانات بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و تبلیغی جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین بهره خواهد برد.
کد خبر: ۱۰۶۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ 17 August 2022

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با هدف برنامه‌ریزی و سازماندهی اصول، سیاستها، اهداف، راهبرد‌ها و اقدامات فرهنگی، آموزشی و تبلیغی هر ساله تشکیل و از مجموعه توان و امکانات بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و تبلیغی کشور بهره مند می‌شود.


وی محور‌های فعالیت این کمیته را شامل بخش‌های آموزشی- توجیهی، روایتگری، سخنرانی و مداحی، بانوان، کودکان و نوجوانان، برنامه‌های قرآنی، ترویج فرهنگ اقامه نماز، همایش‌ها و هم‌اندیشی‌ها، نمایشگاهها، شعر و ادب، نمایش‌های آیینی، راه‌اندازی اندیشکده راهبردی بین‌المللی اربعین، برنامه نایب الشهید (زیارت به نیابت از شهدا) و نیز جهانی سازی مراسم اربعین اعلام کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ابراز کرد:ستاداربعین شهرستانی در فرمانداری ها برگزار شده و کمیته های مختلفی در هر بخش برای رسیدگی بهتر به امور در نظر گرفته شده صورت و کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین به سازمان تبلیغات اسلامی سپرده اند.

وی افزود: هدایتگری و جانمایی موکب ها در شهرستان ها نیز بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است و همچنین وظیف دارد در مباحث آموزشی و فرهنگی از طریق روحانیون اعزامی از حوزه علمیه در راستای مباحث دانش آموزی،خانوادگی و مباحث مرتبط با سفر اربعین آگاهی ها از طریق این مبلغین به زائرین داده شود، همچنین بسته های فرهنگی بین زائرین توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: ۴مسیر ورودی به استان کرمانشاه که به سمت مرز خسروی و کربلا میرود با کمک گروه های جهادی از همه شهرها و مردم موکب مستقر و برنامه های فرهنگی از جمله مراسم عزاداری با حضور مداحان و همچنین اطعام در موکب ها در مسیر رفت و بازگشت در نظر گرفته شده است.

وی دررابطه با وظایف محول شده به سازمان ها گفت: دربحث تهیه موادغذایی مانند برنج،روغن،گوشت و شکرقرار بر این است که سازمان جهادکشاورزی اقدام و کمیته های فرمانداری بحث نظارت و هدایتگری های کلان را به عهده گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار