مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح رتبه بندی معلمان از فردا ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس اندیشیده شده و همه مدارس استان با شروع سال تحصیلی حضوری برگزار می شوند.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 16 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه نشست خبری"پروژه مهر با محوریت اقدامات انجام شده در خصوص آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱/۱۴۰۲ و تجلیل از اصحاب رسانه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، سلمان محمدی در این جلسه ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، اظهار کرد: حوادث تلخ و شیرین بسیاری در طول تاریخ اتفاق افتاده، یکی از آن حوادث تلخ واقعه عاشورا بوده
بسیاری از آن حوادث بعدها، چون روایتگری نشده، از بین رفتند، اما حادثه عاشورا روز به روز بازیابی می‌شود، آنچه واقعه کربلا را ماندگار کرد، روایتگری حضرت زینب (س) بود اخباری که ایشان شهر به شهر و محله به محله بیان می‌کردند باعث شد واقعه عاشورا در تاریخ ماندگار باشد.

وی افزود: اصحاب رسانه نماینده افکار عمومی و معتمد مردم هستند لذا روایتگری و معرفی دستاورد‌های نظام وظیفه خبرنگاران است، خبرنگاران باید جهت خدمت به مردم از مسئولین انتقاد کنند.

محمدی با بیان اینکه جریان سازی و کار فرهنگی باید از آموزش و پرورش آغاز شود، گفت: امسال در آموزش و پرورش ۳۷۰ هزار نفر دانش آموز خواهیم داشت، به نحوی برنامه ریزی شده که همگی اول مهر در مدارس حضور یابند و پروژه مهر بزرگترین برنامه ماست، تمام موارد مربوط به فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و برنامه را برسی می‌کنیم که در دوران پساکرونا و درگیری‌های آن اول مهر یک سال تحصیلی با نشاط داشته باشیم، اگر چه طی این سه سال فرایند آموزشی ادامه داشت، اما نشان داد همچنان نقش معلم در تعلیم و تربیت بی بدیل است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم اول مهر ۱۰۰ درصد مدارس بازگشایی شود و هیچ مدرسه‌ای بدون تجهیزات و هیچ کلاسی بدون معلم نباشد، خاطر نشان کرد: در پروژه مهر مطرح کردیم که نهایتا تا پایان مرداد ماه ثبت نام‌ها انجام شود و قبلا هم گفتیم نزدیک‌ترین مدرسه به خانه بهترین مدرسه است، همچنین دانش آموزان بازمانده از تحصیل و تارک تحصیل را شناسایی کنیم که فردی از چرخه تعلیم و تربیت جا نماند، تلاش می‌کنیم ۱۵ شهریور را به عنوان اول مهر فرض کنیم و مانور بازگشایی انجام می‌دهیم.

محمدی تصریح کرد:مشارکت موثر همه شرکای آموزش و پرورش لازم است، آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند حجم عظیم کار را بر عهده بگیرد، اولیا حتما باید به ما کمک کنند، دانش آموزان مانند پرندگانی هستند که نیازمند دو بال اولیا خانه و اولیا مدرسه هستند که باید این دو بال همراه باشند، این تعامل بین اولیا و مربیان باید انجام شود، امسال برای اولین بار در رشته علوم انسانی نفر اول کنکور از کرمانشاه بود و همچنین ۲۳۰ نفر رتبه زیر هزار در سطح استان داشتیم.

وی با بیان اینکه فرایند اجرایی رتبه بندی معلمان از فردا آغاز می‌شود، خاطر نشان کرد: شیوه نامه آماده است و از فردا رتبه بندی به صورت رسمی کلید خواهد خورد و مبلغی به حساب همکاران علی الحساب واریز می‌شود، هیئت ممیزه‌ها و کانون ارزیابی را هم در این زمینه تشکیل دادیم، رتبه بندی شامل همکارانی که از ۱۴۰۰/۶/۳۱ تا کنون بازنشسته شدند هم می‌شود.

محمدی با اشاره به کمیته بهداشت و ایمنی در پروژه مهر تصریح کرد: با کمک این کمیته آماده سازی فضای فیزیکی با نشاط اجتماعی شامل بهداشت محیط، سالن‌های ورزشی، آبخوری ها، سرویس‌های بهداشتی و... را پیگیری می‌کنیم، اما برای کرونا الزام به واکسن برای ثبت نام نداریم و همچنان توصیه می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا را رعایت کنند، اما همکاران بالای ۹۰ درصد دو دوز واکسن کرونا را تزریق کردند، همچنین ۹۵ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هم واکسن کرونا تزریق کردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما به دنبال تعامل بین خانواده‌ها و مدارس هستیم، ثبت نام هم باید رایگان باشد، اما در قانون آمده اولیا می‌توانند مشارکت داوطلبانه داشته باشند، اینکه پیش از ثبت نام و یا کارنامه پول را بگیرند و تبدیل به اجبار می‌شود ممنوع است، بالغ بر ۵۰ درصد مدارس شامل مدارس روستایی از دانش آموزان پولی دریافت نمی‌کنند (مدارس شاهد، نمونه و تیزهوشان هم قوانین خاص خود را دارند).

وی در خصوص اجرای طرح تثبیت و تعمیق یادگیری برای دانش آموزان تشریح کرد: بر اساس این طرح تمام دانش آموزان استان می‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند و هیچگونه هزینه‌ای از دانش آموزان دریافت ننی شود، همان مباحث درسی مجددا برایشان تدریس می‌شود، (در آموزش و پرورش به دنبال نمره نیستیم بلکه به دنبال یادگیری هستیم) لذا در همین تابستان ۱۹ هزار و ۶۵۲ دانش آموز در این طرح در حوزه ابتدایی شرکت کردند، ۲۱ هزار نفر متوسطه اول و دوم هم در این طرح شرکت کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ابراز کرد: استفاده از فناوری نوین آموزشی را سرلوحه کار قرار دادیم و طرحی با عنوان هر دانش آموز یک مهارت اجرا شده که هر دانش آموز فارغ التحصیل شده یک مهارت را فرا گرفته باشد، بر اساس قانون ۵۰ درصد دانش آموزان را باید به سمت فنی حرفه‌ای و کار و دانش هدایت می‌کردیم اگر چه در استان کرمانشاه سال گذشته ۲۱ درصد از این طرح اجرا شد.

وی ادامه داد: در همین راستا هنرستان‌ها تجهیز شد که دانش آموزان با علاقه به این سمت بیایند، در دبیرستان‌های نظری برای هوشمند سازی با سفر ریاست جمهور ۱۰۰ میلیارد تومان را برای هوشمند سازی اختصاص دادیم، کتب درسی تا امروز از مجموع دانش آموزان، ۲۸۲ هزار و ۵۳ نفر یعنی بالغ بر ۹۰ درصد دانش آموزان ثبت سفارش کتاب دادند، اکنون از این لحاظ در کشور رتبه دوم را داریم، تفاهم نامه‌ای هم با سازمان زندان‌ها در خصوص حمایت از فرزندان زندانیان منعقد کردیم و هر کس نیاز به ملزومات و پوشاک و ... دارد، برایش فراهم می‌کنیم.

وی با اشاره ای به اجرای طرح سنجش سلامت کلاس اولی ها در استان داشت و  افزودگفت: حدود سی و پنج هزار دانش آموز کلاس اولی و پیش دبستانی در استان داریم که پیش بینی می شود طرح سنجش سلامت آنها تا پایان مرداد ماه امسال به پایان برسدو  از این تعداد تاکنون سی و سه هزار نفر با مراجعه به پایگاه ها، سنجش سلامت شده اند،همچنن از ابتدای سال تحصیلی جدید تمام مهدکودک‌های سطح استان تحت پوشش اداره کل آموزش و پرورش استان درآمده اند و از این پس با عنوان "کودکستان" فعالیت خواهند کرد.

محمدی تاکید کرد: تا کنون ۳۳ هزار و ۱۳۲ نفر سنجش و ثبت نام کردند، طرحی با نام شهید سلیمانی آغاز 
کردیم و سالن ورزشی با اولویت مدارس دخترانه قرار می‌دهیم، انتظار می‌رود با اجرای این طرح، حدود ۴۰ درصد به سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش استان اضافه شود و احداث ۲۷ زمین چمن مصنوعی، سه زمین ساحلی و هفت سالن ورزشی نیز در استان در حال اجرا است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار