فرماندار شهرستان جوانرود:
فرماندار شهرستان جوانرود گفت: مبلغ ۴۵ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب جوانرود در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه تصویب شده که مشکلات زمین های پایین دست شهر را حل خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ 14 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه جلسه ای با موضوع حل مشکل آب شرب جوانرود و تامین آب فاز ۱ و ۲ طرح ملی مسکن در محل فرمانداری جوانرود برگزار شد. این جلسه با حضور فرماندار شهرستان جوانرود، مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری، بخشدار مرکزی شهرستان جوانرود، رئیس بنیاد مسکن شهرستان جوانرود و رئیس منابع طبیعی شهرستان تشکیل شد،به دو موضوع مهم پرداخته شد، شبکه های توزیع آب و خطوط انتقال آب به جوانرود
و احداث و بهره برداری تصفیه خانه برای ۵ شهرستان استان(جوانرود، روانسر ، ثلاث باباجانی، دالاهو، صحنه)


در این جاسه سعدی نقشبندی با اشاره به تامین آب شرب شهرستان جوانرود اظهار کرد: با انجام عملیات میدانی انجام شده و تامین محدودیت ها برای تعیین طرح ملی مسکن ۱۷۹ هزار هکتار شناسایی شده و نگرانی مسئولان بابت تعیین مکان مناسب جهت رفع مشکل آب در این طرح است.

وی همچنین گفت : نگرانی مهم درشهر جوانرود طبق بررسی های انجام شده تامین آب است که با اضافه شدن آزمایش پمپاژ چاه تَم تَم سعی در رفع این مشکل داریم.

در ادامه داودی اضافه کردد: تخصیص ۱ الی ۲ حلقه چاه به شهرستان جوانرود در دست اجرا است و همچنین اولویت با آب شرب شهر است تا زمین های کشاورزی است.

وی در ادامه اضافه کرد: طبق بررسی انجام شده غیر از چاه های غیر مجاز ،چاه های مجاز زیادی هستند که باعث کاهش سفره های زیر زمینی آب شهر شده است و با توجه به افزایش جمعیت در سطح شهر اختصاص ۵۰۰۰ متر مکعب و ۲۰۰۰ هزار متر مکعب در مجموع ۷ هزار متر مکعب برای زیر ساخت مخزن آب شرب جوانرود در دستور کار است، تصفیه خانه فاضلاب جوانرود از نوع بروز ترین نوع تصفیه خانه است، تصفیه خانه فاضلاب جدید ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، در سال ۱۴۰۲ ، ۵ تصفیه خانه فاضلاب در ۵ شهرستان استان از جمله جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر، دالاهو و صحنه بهره برداری میشود که تصفیه خانه شهرستان جوانرود با ۸۰۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت احداث می شود.

داودی افزود: در سفر ریاست جمهوری رفع مشکل آب شهرستان یکی از مصوبات بوده و ۴۵ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای این طرح مصوب شده، در خصوص خط لوله آب از روانسر به جوانرود به دلیل شکستگی های متعدد این لوله به زودی اصلاح ۲ کیلومتری خط لوله در دست اجرا است و نگرانی شکستگی خط لوله آب کم میشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار