سرپرست فرمانداری قصر شیرین:
سرپرست فرمانداری قصر شیرین گفت: از امروز یکشنبه با عبور کاروان های حج و زیارت راس ساعت ۱۰ صبح به وقت ایران پایانه بین المللی خسروی به صورت رسمی بازگشایی می شود.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۱ 14 August 2022

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طرف عراقی ۴۸ درگاه ورود و خروج زوار را فراهم کرده است و در مرز بین المللی خسروی هم ۵۸ درگاه ورود و خروج برای کاروان‌های حج و زیارت و زوار اربعین حسینی آماده شده است.

وی افزود: بر این اساس از امروز یکشنبه با عبور کاروان های حج و زیارت پایانه بین المللی خسروی به صورت رسمی با بدرقه زائرین راس ساعت ۱۰ به وقت ایران بازگشایی می شود.

حیدری تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای عزیمت زائرین وجود ندارد و ما آماده هستیم هر تعداد زائری که از فردا به مرز خسروی مراجعت می‌کند مشایعت کنیم احراز آمادگی دستگاه های اجرایی مبتنی بر پذیرش ۱۰۰ هزار نفر در روز برای زائرین بوده، این رقم پیش‌بینی حداکثری ماست و ممکن است در طول دوران عزیمت زائران در نوسان باشد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین تاکید کرد: فعلاً توافق دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق تا اربعین برای بازگشایی مرز خسروی تا اربعین است و مقامات سیاسی ما در دو طرف و توافقی که با مسئولین محلی عراق و استانداردی دیاله داشتیم مبنی بر این است که بعد از اربعین مسیر همچنان باز بماند، تلاش ما و پیگیری های دیپلماتیک و رایزنی‌های استاندار و سایر مسئولین بر این است که در طول سال همچنان شاهد عبور زائران کربلا از مرز خسروی باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار