رئیس شورای شهر پاوه گفت: شورا فقط شورای شهرداری نیست بلکه شورای کل شهر است و وظیفه ما علاوه بر نظارت بر امورات شهرداری نظارت و پیگیری سایر امورات شهروندان در حوزه‌های مختلف است.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴ 10 August 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  سید آزاد حسینی بمناسبت روز خبرنگار با دعوت از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: شورا فقط شورای شهرداری نیست بلکه شورای کل شهر است و وظیفه ما علاوه بر نظارت بر امورات شهرداری نظارت و پیگیری سایر امورات شهروندان در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: متاسفانه مردم فقط در زمان انتخابات به شورا مراجعه کرده و مشکلات خود را با آن‌ها در میان میگذارند و بیشتر پیگیر کار‌هایی هستند که مربوط به شهرداری است در حالی که شورا فقط شورای شهرداری نیست و ما در تمام امورات و ادارات مختلف درحد توان پیگیری و به امورات و مشکلات مردم رسیدگی خواهیم کرد و انشاالله با کمک همکاران و مسئولین به سمت و سویی خواهیم رفت که علاوه بر نظارت بر شهرداری در سایر زمینه‌ها هم فعالیت لازم را داشته باشیم.

رئیس شورای شهر پاوه تصریح کرد: یکی از اهدافی که در پیش داریم و با کمک کمیسیون فرهنگی شورای شهر لازم الاجرا خواهد شد تعیین یک نفر به عنوان شورایار در محلات مختلف مخصوصا محلات الحاقی است، بدین معنی که یک نفر به عنوان نماینده و پل ارتباطی بین شورا و مردم تعیین شود تا مشکلات و درخواست‌های شهروندان آسان‌تر مورد پیگیری قرار گیرد.

حسینی گفت: زمانی که بودجه‌ای برای شهرداری طی یکسال تعریف می‌شود عملا ۷۰-۸۰ درصد آن بودجه صرف خرج و مخارج امورات مختلف می‌شود و آنچه که برنامه‌ی شهرداری برای یکسال است در بودجه‌ی آن تعریف شده است، در همین راستا برنامه‌ای که ما در پیش داریم هر دو الی سه ماه یکبار نحوه صرف هزینه‌ی بودجه و عملکرد شهرداری و همچنین در راستای تحقق پروژه‌هایی که در بودجه مربوطه برای آن تعریف شده را مورد بررسی قرار داده و گزارش عملکرد آن را تقدیم مردم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برنامه دیگری که در نظر داریم و با اهتمام اعضای شورا انشاالله تحقق یابد این است که یک روز در هفته، با حضور اعضای شورا و شهردار را صرف حل و بررسی مشکلات مردم به صورت حضوری و در دفتر شهرداری خواهیم کرد چرا که بعضی از مشکلات نیاز به مشورت و همفکری بیشتری دارد که روز و زمان مورد نظر متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در ادامه جهانبخش لطف‌الهی نیز در سخنانی اظهار کرد: ما خود شاهد هستیم که در طول شبانه روز اصحاب رسانه دغدغه مشکلات را داشته اند و در مقابل هیچگونه توقعی را نداشته و گا‌ها مورد بازخواست هم قرار گرفته اند، اما با توجه به وظیفه و رسالتی که دارند تاکنون در هیچ زمینه‌ای کوتاهی نکرده و درخدمت مردم بوده اند.

وی اصحاب رسانه را چشم و زبان گویای مردم خواند و افزود: بار‌ها شاهد بوده‌ایم که اصحاب رسانه پیگیر مشکلات شهروندان بوده و آنهارا انعکاس داده اند که در این میان برخی مسئولین نیز به صورت ضرب الاجل مشکل مطرح شده را حل کرده و این در جای خود شایسته تقدیر و تشکر است.

سخنگوی شورای شهر پاوه تصریح کرد: متاسفانه بعضی از مسئولین ما دغدغه آنچنانی بابت حل مشکلات مردم ندارند، گا‌ها برای حل یک مورد کوچک باید ۲۰ بار تماس گرفته شود در حالی که وظیفه مسئول ما همین است که بدون گیر و گرفت مشکل پیش آمده را حل کنند و متاسفانه تا به آن‌ها گوشزد نشود اقدام به پیگیری امورات شهروندان نمی‌کنند که این یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ما است.

وی عنوان کرد: فرماندار محترم به عنوان نماینده عالی مقام دولت لازم است با مدیران کم کار برخورد کند چرا که هرگونه عزل و نسب در سطح شهرستان جزء اختیارات فرماندار است.

لطف اللهی ادامه داد: یک مدیر در سمت خود که چهار سال است اگر مشاهده کردیم که وی توانمندی بهتری دارد که بهتر است جایگاه آن ارتقا یابد، ولی اگر به مدت ۱۵ سال ریاست اداره‌ای را برعهده گرفته باشد و توانمندی آنچنانی در آن ندیده باشیم باید یک نفر دیگر جایگزین آن شود.

وی گفت: همانگونه که شاهد هستیم بسیاری از جلسات بدونی خروجی و اجرایی کردن مصوبه برروی میز و نصفه و ناتمام مانده اند که لازم است فرماندار که در رأس امور قرار دارند جلسات بعدی که با ادارات برگزار می‌کند از آن‌ها مصوبات اجرایی جلسات قبلی را بخواهند.

سخنگوی شورای شهر پاوه به برخی از مشکلات موجود در منطقه اشاره کرد و گفت: به طور مثال ما سالیان زیادی است که با مشکل آب مواجه هستیم، باغات ما که حاصل دسترنج چندین ساله و آبا و اجدادی ما هستند در حال خشک شدن هستند، نماینده محترم اورامانات هم در حال پیگیری مطالبات و مکاتبات هستند که از سد داریان آب آبیاری باغات تامین شود، اما متاسفانه تا کنون این امر صورت نگرفته است و یا همچنین آب هانی کوان بعد از ۲۰ سال از آغاز اجرای پروژه هنوز تکمیل شده است و به تازگی هم ۷۰ میلیارد تومان دیگر جهت تکمیل این پروژه اختصاص یافته است که این نشان از ضعف مدیران ما است که در این میان امیدواریم گوشه‌ای از این مشکلات با خروجی گرفتن از جلسات و اجرایی کردن مصوبات این جلسات صورت بگیرند.

وی گفت: روشنگری یک از وظایف اصحاب رسانه است، مسیری را به مدیران و مردم بدهند تا سواد رسانه‌ای و مطالبه گری مردم ارتقا یابد، مطالبه گری صرفا نقد کردن نیست.

لطف اللهی بیان کرد: خلائی که بنده در رسانه‌های شهرستان می‌بینم این است که تحلیل گری این رسانه‌ها کاهش یافته است، قبلا مشاهده می‌کردیم که رسانه موضوعات مختلفی را در قالب مقاله و نوشته تحلیل می‌کرد، اما متاسفانه درحال حاضر فقط اخبار ارائه می‌سودد و گا‌ها این اخبار هم حرفه‌ای نیست.

وی ادامه داد: به تازگی در بین ادبیات فارسی رواج پیدا کرده است به نام " تبیین"، اما سوال این است که این "تبیین " چگونه باید شکل بگیرد؟! بار اصلی تعریف این واژه در مرحله اول برروی دوش اصحاب رسانه است و دوم اینکه مدیران بر این اعتقاد داشته باشند که ما هم شفافیت و هم پاسخگویی داشته باشیم، و ما همواره سعی بر این داشته ایم که در شورای شهر هرگونه اتفاق و یا اقداماتی که صورت پذیرفته، آن را بازتاب دهیم.

گزارش عملکرد شورای شهر طی یک سال گذشته:

از اولین جلسه‌ی تعیین رئیس شورا که در سال گذشته و روز ۱۷ مرداد شکل گرفت تا به امروز ما در شورای شهر ۲۳ جلسه‌ی رسمی، ۲۴ جلسه‌ی کمیسیون برنامه و بودجه و عمران، ۱۵ جلسه‌ی کمیسیون بهداشت و گردشگری و ۱۲ جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و جمعا ۸۴ جلسه طی ۱۲ ماه تشکیل شده است.

حاصل این جلسات شورای شهر ۱۳۴ مصوبه بوده اند و به طور میانگین طی هر جلسه ما ۶ تکلیف را بر روی شهرداری و سایر ارگان‌های دیگر تعیین کرده ایم، با اینکه بعضی از مصوبه‌های ما اجرایی نشده اند، اما ما هم از این موضوع گله‌مند هستیم و امید است در این موضوع نیز توسط شهرداری بررسی و لازم الاجرا شوند.

بعضا برخی از اعضای شورا گله‌مند میشوند که چرا درگیر کار‌های ناچیز هستند و دنبال طرح‌های کلان نمی‌باشند.

لازم است بدانیم به طور مثال برای ساخت یک سرعت گیر ساده باید ۵ عضو شورا، شهردار، فرماندار، امام جمعه، شورای تامین و ... به زحمت بیافتند و اکثریت انرژی شورای شهر صرف این کار‌های خورد میشوند، چون خواسته‌ی مردم است.

از زمان روی کار آمدن اعضای جدید شورا و از آذر ماه سال گذشته که آقای مرادی به سمت شهرداری منصوب شد سعی بر این بوده که هر لایحه‌ای که در دست اجرا می‌باشد حتما باید پیوست مطالعاتی داشته باشد، یعنی لایحه‌ای که صرفا پیشنهادی را ارائه بدهد و یا از روی اجرا ارائه شود قابل قبول نمی‌باشد و گا‌ها پیش آمده است که تا ۵ بار هم لایحه‌ای را برگشت داده ایم من جمله مبحث بازارچه مرزی شماره ۳ که یکی از بزرگترین معضلات شهر می‌باشد.

رویه‌ی شورا‌های گذشته بر این بوده که هر فردی هر ایده‌ای به ذهنش خورده سعی کرده که آن را اجرایی نماید که ما در این شورای جدید همواره سعی بر این داشتیم که این موضوعات را کنترل کنیم و تصمیمات خلق الساعه‌ای گرفته نشود

موضوعات موردی که شورای شهر به آن ورود کرده است عبارتند از:

۱- بحث کشتارگاه سریاس، طی گفتگویی که با محیط زیست و دامپزشکی داشتیم متوجه شدیم که شهرداری نسبت به اینکه رفع نقص بهداشتی نماید محکوم شده است، و با زحمات شهرداری و پیگیری‌های انجام شده در این باره رفع نقص شده و گوشت ایمن و بهداشتی روانه بازار گردید، و گفتنی است ما در اورامانات همچین چیزی را نداریم که گوشت بعد از طی مراحل سردخانه تحویل قصاب داده شود و بعد به دست مصرف کنندگان برسد.

۲- مدیریت پسماند، سالیانه قریب ۸ میلیارد تومان صرف هزینه‌ی پسماند می‌شود، طبق آخرین پیگیری‌ها در این رابطه به این نتیجه رسیدیم که با پیگیری‌های شهرداری محترم توافقی برای شروع مطالعات مدیریت پسماند در شهر انجام شود و راهکار جایگزین دفن کردن زباله ارائه شده و بهسازی محدوده‌ای که آلوده شده انجام بپذیرد.

۳- بحث گله مندی از ادارات، برخی از ادارات در گذشته ساخت و سازی را انجام داده و بدهکار شده اند، اما اکنون دنبال رفع بدهی خود نمی‌باشند و متاسفانه هربار بنا به دلایلی زیر بار ترفیع این بدهی‌ها نمی‌روند، اما یکی دیگر از امورات در دست اقدام شورا وصول کردن همین بدهی‌های برخی از ادارات است و انشاالله تا دریافت آن‌ها کوتاه نخواهیم آمد.

۴- مشکل فاضلاب محله دوریسان، چندین بار مردم ساکن در آن محله معترض بوده اند که از بوی فاضلاب و پسماند دامداران رنج می‌برند، آخرین پیگیری‌های انجام شده در این رابطه ارائه‌ی بحث مورد نظر در جلسه‌ی کارگروه بهداشت استان بوده و درخواست رفع مشکل پیش آمده را نموده ایم.

۵- ناکذاری خیابان‌ها و معابر، در جلسه‌ی کمیسیون فرهنگی شهرستان ما حدودا ۵۰ نام پیشنهادی را برای ۱۳۰ خیابان انتخاب کردیم، با توجه به ترویج خرید‌های اینترنتی این ضرورت وجود داشت که هرچه زودتر معابر بدون نام نامگذاری شوند.

۶- الکترونیکی کردن نرخ کرایه تاکسی، یکی دیگر از تصمیمات در دست اقدام شورای شهر الکترونیکی کردن کرایه تاکسی می‌باشد به این دلیل که دغدغه‌ی مسافران و رانندگان تاکسی نیز کاهش یابد.

برخی دیگر از اقدامات به صورت خلاصه وار:

بحث برندسازی شهری، ساماندهی محله نسمه در حوزه‌ی گردشگری، توسعه فضای سبز و همچنین ایجاد روشنایی در این فضاها، مطالعات پارک قەڵادزێ (بام تهران) که نماینده هم در این باره مطالبات به جدی داشته اند، ساماندهی جاده‌ی بالادست پاوه، ساماندهی جاده شهرک کارگاهی که به مدت ۱۲ سال لاینحل مانده بود

و، اما مهمترین موضوع مورد نظر شورای شهر که تقدیم نماینده رئیس جمهور در سفر ایشان به شهرستان گردید تأسیس دانشکده علوم پزشکی در اورامانات و به مرکزیت پاوه می‌باشد که در این میان لازم است مسئولین گرامی و اصحاب رسانه نیز ما را همیاری کنند و این موضوع را به یک مطالبه تبدیل کنند چرا که اگر این مهم رخ دهد به یک اتفاق بزرگ هم در حوزه‌ی سلامت و هم درحوزه‌ی بهداشت تبدیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار